Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag har haft kanon crew på mina senaste flygningar med SAS. Servicen har varit på topp, mat & fika hela tiden. Mina glas aldrig tomma på någon flight. 21juli SK1768, 22 juli SK1855 & SK 1856 23 juli. Tack för kanon flygningar:)=

Hade "nöjet" att flyga GO SK904 fredag 25 juli. Tre i besättningen hastigt sjuka så lite kort om folk. Men trevlig besättning som kämpade på med att snabbt servera mat o dryck för att alla snabbt skulle kunna sova - all dryck delades ut gratis. "Kostsamt för SAS" som en värdinna sa men jag kontrade med att kunderna troligtvis är nöjda med gammaldags smidig service utan att ta betalt för allt.
En värdinna var sur men så är det alltid på denna flight hemåt är min erfarenhet - hon var dock glad o trevlig till frukostserveringen!

Flög till Oslo-Longyearbyen i fredags, 25 juli, och hem lördag morgon, 26 juli. Istället för bagage checkade vi in cyklar, första gången. Gick hur smidigt som helst på båda flygplatserna. Och kostade ju inte heller något extra. Så det blir nog några resor i framtiden där jag tar med cykeln som extra bagage i stället för extra väskor. Bättre träning än att springa på hotellets löpband eller sitta på motionscykeln.

Det kanske beror lite på hur hon sa det. Det kan ha sagts lite ironiskt med en pik mot bönräknarna inom SAS. Sa hon det med allvar i rösten håller jag med om att det är beklämmande.

Vlken skillnad personalen ändå gör! Tur och retur Skelllefteå igår för att hämta barn SK1012/1013. Massvis med små barn och stundtals ett väldigt liv i planet men lugn, trevlig och proffsig personal som skötte allt perfekt. Blev en avslappnad stämning trots allt.

Booket returen hjem til USA juleferie med EB-poeng til SFO, så tar jeg tar Delta siste strekk. Når jeg skulle reservere seter så jeg at 1A var blokkert i KVS tool, så sendte mail og 20 minutter etter:
19487777e4da4957297725697d9b0777.png

Er egentlig en mindre detalj, men jeg setter stor pris på det. Bra SAS! :)

Vill Berömma CREW på SK4968 Idag som blev 2:20h försenat från Rhodos till ARN och vi fick vatten(på charter flygning där det kostar) efter 1H försening, Först problem med ett navigeringssystem sen AC överhettad pga väntan vilket ledde till rejected Take-Off,
Efter den hade kylts ner så flög vi på FL240 Ung.7500m höjd till Stockholm.

Toppen