Senaste nytt

Fredagstråden™

Helgen spenderades med lite i däcksrökens tecken och toppnoteringen var lördagen där tempen steg till 54 grader på plattan.

3132-3 size.jpg2526-5size.jpg4S1C3045-3size.jpg

Slutet på semestern börjar närma sig. På tisdag drar det igång igen på jobbet men först en förlängd helg i Berlin. 1-3 aug pågår 18th International Berlin Beer Festival. 2,2km lång biergarten på Karl-Marx-Allee med 340 bryggerier från 87 länder som presenterar 2400 olika öl. Motto 2014: craft-brewed beer specials. En bra avslutning på semestern. :)

På väg hem från Sicilien för denna sommar. Gjorde ett klipp i januari och bokade hela familjen i SAS + på sträckan PMO-CPH-GOT. Tror att det var ca 300 kr dyrare per pers. Så vi checkade in 8 väskor, åt och drack och nu sitter vi loungen på CPH. Incheckningskön i Palermo var nog den långsammaste jag har varit med om på åratal. Kön till business och plus var längst. Annars var det en helt ok flygning.

Slutet på semestern börjar närma sig. På tisdag drar det igång igen på jobbet men först en förlängd helg i Berlin. 1-3 aug pågår 18th International Berlin Beer Festival. 2,2km lång biergarten på Karl-Marx-Allee med 340 bryggerier från 87 länder som presenterar 2400 olika öl. Motto 2014: craft-brewed beer specials. En bra avslutning på semestern. :)

Nu blev jag avundsjuk.
Får se om jag får tid att fara ner till Oktoberfest. Är lite smidigare att komma ner nu när det finns direktflyget till Frankfurt :p

Idag har jag setat med mitt exjobb och klämt huvudet vilka vindlaster jag ska utsätta min stålhall för. Nu lossnade det efter alla formfaktorer och annat jag gått igenom otaliga sidor i eurokoder och handböcker för att reda ut.

Nu ska jag bara få lite siffror på det, sen tänker jag gå hem, äta mat och inte göra nånting alls.

Men inte att glömma så släppte ju Systembolaget idag sina små partier, däribland finns Brew Dog IPA is Dead. Ett sådant paket beställde jag hem till mitt lokala bolag idag. Ser fram emot dem!

Trevlig helg!

Njuter av sista lediga dagen innan 4-6 veckors hårt arbete. Är med flickvännen och delar på en flaska Champagne tillsammans med lite sällskapsspel. Är sjukt taggad för att komma ut på sjön som styrman igen även om man kommer sakna familj och landlivet.

Kommer kännas konstigt att inte ha lounge imorgon när jag flyger. Saknar mitt FBG, men får ändå lite förmåner som silver :)

Med 3-dagers arbetsvecka har jag inte lov att skriva ÄNTLIGEN fredag, men tillater meg å feire allikevel :D

Har to arbeidsflows å kjöre igjennom igjen, tar vel ca 30 minutter. Mens de ticker og går uppdateres min flightdiary.net-profil med seterad, nummer, window/aisle/middle, businessclass/economy, leisure/business -statistik. Ser ut til at jeg har åkt mer på business class enn economy class i mitt liv. Föles korrekt... :D (men så teller jeg SAS PLUS som business class, og det blir jo egentlig ikke helt korrekt...)

Ha en skikkelig digg helg! :)

Toppen