Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Vad tycker ni om relax chairsen som finns i FCT? Kvinnan min älskar dem och vill gärna ha en hemma. Problemet är ju att det är en stol som kostar 20 000 ;)

Helt ok, men finns ju många andra schysta sittdon. Huvudproblemetär ju att servicen på FCT inte finns hemmavid;)

Vad tycker ni om relax chairsen som finns i FCT? Kvinnan min älskar dem och vill gärna ha en hemma. Problemet är ju att det är en stol som kostar 20 000 ;)

Jag gillar dem också. Men kanske inte så mycket att jag skulle betala 20k för en. Sedan vet jag inte var jag skulle ha den heller.

Huvudproblemetär ju att servicen på FCT inte finns hemmavid;)
Fedup's sällskap kanske förväntar sig att han sköter servicen på den nivån när han är hemma..? :)

I en annan tråd ställde jag frågan om man kunde använda FCL och FCT som arrival lounges. Svaret blev ja, FCL oavsett, FCT om man har en lufthansa flight efteråt. Nu läser jag på Lufthansas hemsida "Access to the First Class Terminal is not permitted for arriving passengers.". Är detta något nytt eller är det bara som de säger och det funkar ändå?

Jeg tror det skal forståes som at du skal have videreforbindelse, FRA/MUC/VIE/ZRH må altså ikke være din destination.

Stemmer nok, så en venn som fikk svar på dette med FCT ved arrival på Lufthansas FB sider i dag - og svaret var JA du får bruke FCT hvis du ankommer med first class ticket har connecting flight videre i business class.

Stemmer nok, så en venn som fikk svar på dette med FCT ved arrival på Lufthansas FB sider i dag - og svaret var JA du får bruke FCT hvis du ankommer med first class ticket har connecting flight videre i business class.

Fel. Det räcker med att du har en connection med LH/LX. Den behöver dock inte vara i business.

Fel. Det räcker med att du har en connection med LH/LX. Den behöver dock inte vara i business.

Nå mer eller mindre quotet jeg kun ordbruken til Lufthansa i den FB-veggposten, om det gjelder mer enn det som er spesifisert er jo intet bedre :)

Nå mer eller mindre quotet jeg kun ordbruken til Lufthansa i den FB-veggposten, om det gjelder mer enn det som er spesifisert er jo intet bedre :)

De skriver ikke noget om at det skal være i business(og faktisk heller ikke at det skal være LH-Group), de skriver bare det det skal være samme dag
Lufthansa Facebook skrev:
Of course you will be able to enjoy the ambiance and amenities offered in the First Class Terminal when arriving on in Frankfurt with a First Class ticket, provided that your onward connecting flight departs on the same day. Enjoy your stay at the FCT!

De skriver ikke noget om at det skal være i business(og faktisk heller ikke at det skal være LH-Group), de skriver bare det det skal være samme dag

Hvis du vil ha det inn med teskje ser du at det blir spurt spesifikt til LH med "I have a business class ticket".... Beklager at jeg i det hele tatt gjorde tanken om å skrive noe her jeg tenkte var til hjelp....

Toppen