Senaste nytt

Hur använder man vouchers från SAS?

Agö det är inte så enkelt som så att du sänt in för många vouchrar och att det är därför du fått växel? När jag fick mitt "voucherhäfte" senast så var beloppet uppdelat på ett gäng mindre valörer. Om man gör en bokning på ett mindre kostsamt belopp så får man börja riva i häftet.
 

Agö

Medlem
Agö det är inte så enkelt som så att du sänt in för många vouchrar och att det är därför du fått växel? När jag fick mitt "voucherhäfte" senast så var beloppet uppdelat på ett gäng mindre valörer. Om man gör en bokning på ett mindre kostsamt belopp så får man börja riva i häftet.

Nej. Jag skrev ju att jag hade en enda voucher på 600 EUR (karbonvoucher). Det var alltså inget voucherhäfte. Beloppet för aktuell biljett uppgick inte till detta värde och jag fick därför, mot all förmodan och tidigare tips i den här tråden samt direkt besked från SAS, växel tillbaka.
 

Agö

Medlem
Kan komplettera med att det går utmärkt att boka och betala med voucher på SAS Ticket Office Kastrup. Betydligt smidigare och givetvis snabbare än att skicka in vouchern till HQ.
 

agehall

Medlem
Så länge det är SAS egna ticket office, så ska det gå. De vet dock kanske inte hur man hanterar det hela, men det står i deras pärmar så allt de behöver göra är att läsa innantill. Det kan dock ta en stund...
 

Thornado

Medlem
Sådärja, då har jag spenderat min 500€-voucher på biljetter ARN-EWR-ARN. Ringde in och köpte biljett, och man får väl vara tacksam att man vanligtvis kan boka sina biljetter online, för inte gick det fort inte. Satt i drygt 40 minuter i telefon med personen som bokade.

Har ändå vägarna förbi Arlanda imorgon bitti, så ska gå till biljettkontoret där och lämna in min voucher då för att slippa skicka in den. Får väl se om det flyter på smidigt eller om det tar lika lång tid där.
 

fcx

Medlem
Kan man använda voucher för att betala skatter och avgifter på en awardbokning? Måste det isf. vara enbart SAS-metall?
 

tomle

Medlem
Sådärja, då har jag spenderat min 500€-voucher på biljetter ARN-EWR-ARN. Ringde in och köpte biljett, och man får väl vara tacksam att man vanligtvis kan boka sina biljetter online, för inte gick det fort inte. Satt i drygt 40 minuter i telefon med personen som bokade.

Har ändå vägarna förbi Arlanda imorgon bitti, så ska gå till biljettkontoret där och lämna in min voucher då för att slippa skicka in den. Får väl se om det flyter på smidigt eller om det tar lika lång tid där.

Du kommer nog inte till biljettkontoret men de har ju försäljning av biljetter i både terminal 4 och 5. Räkna med att det kan ta en del tid, det tog 35 minuter för mig att få en biljett utställd med voucher (fast hon var inte klar då men jag behövde springa till mitt flyg). Hon fick läsa instruktioner i något häfte som de har och precis när jag boardade planet så ringde hon och meddelade att det var klart.
För övrigt mitt rekord på Arlanda:
14:20 Boarding startar (jag står nere vid biljettdisken)
14:26 Springer från biljettdisken i T4
14:29 Kliver på planet
14:40 Avgång
 
Last edited:

Arxeas

Ny medlem
Lånar tråden. Ringde idag till SAS support för att boka en resa och delbetala med vouchers. De eftersökte en lång sifferkombination som vouchern tydligen hade någonstand men som jag inte hittade. Enda som fanns var ett sexsiffrigt serienummer, likt bilden nedan.

https://www.google.se/search?q=sas+....nu%2Fhome%2FStockholm%2FBiljetter%2F;728;546

Någon som har erfarenhet om något liknande? Jag trodde man bara gjorde en bokning och sedan skickade in vouchers till HQ?

Tack på förhand
 

agehall

Medlem
Jag har aldrig sett något mer än serienumret på vouchern. Undrar vad det är för nummer kundtjänst var ute efter.

Om allt annat strular, åk till närmaste flygplats och betala biljetten där mha dina vouchers.
 

Agö

Medlem
Jag har aldrig sett något mer än serienumret på vouchern. Undrar vad det är för nummer kundtjänst var ute efter.

Om allt annat strular, åk till närmaste flygplats och betala biljetten där mha dina vouchers.

Kan vara ett annat nummer om det är en karbonvoucher, jag angav ett sådant långt nummer som fanns på min voucher när jag bokade i maj.
 
Toppen