Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

De kommer alldeles för lindrigt undan, jag gillar konkurrens men om vissa bolag slipper betala för hotell och 600 EUR i ersättning så blir det snedvridet, inte alls bra. Exempelvis skulle 260 passagerare kosta runt 1,5 miljoner i ersättningar, då räknar jag inte med hotell och mat. Dessutom gäller det bara ARN-LAX. Det blir snabbt väldigt stora summor......

Det verkar som om Dreamlinerförsening hos rödmulen är ett tillstånd och inte en nyhet längre. Ingen av kvällstidningarna har något om eländet....

Det verkar som om Dreamlinerförsening hos rödmulen är ett tillstånd och inte en nyhet längre. Ingen av kvällstidningarna har något om eländet....

Till och med äckelpressen kanske inser att det är osmakligt att dra upp det stort när nästan 300 personer mist livet i en flygkrasch...

Uppdatering:
Norwergian håller på att köra boarding nu, ska lyfta ca 11:15.
Vid vissa tillfällen befann sig 3st säkerhetsvakter vid gaten då det var upprörda känslor.
Kommunktionen från Norwegian har varit under all kritik, när passagerar frågar efter sina rättigheter så pekar Norwegian på deras hemsida för att hitta informationen.

Och när dessa passagerare ska boka vintersemestern, ja då knappar de in Norwegian.com och bokar The Dreamliner Experience igen. Minnet är kort.

Eller som en passagerare uttalade sig i Dagens Nyheter idag.
Hundratals av Norwegians resenärer sitter fast på Arlanda - DN.SE

"Det främsta skälet var avgångstiderna, men även det låga priset. Hon hade hört talas om att Dreamlinerplanet hade haft tekniska problem.
– Men jag visste inte att det var problem med Dreamliner på det här sättet. Det hade jag inte kunnat ana, säger hon."

och då kommer frågan.
Hur är det möjligt att ha missat omfattningen och innebörden av Norwegians Dreamlinerproblem?
Finns det något nyhetsmedia i Skandinavien som inte tar chansen att ösa på så fort det uppstår ett problem?
Har man hört att det finns problem är det väl brukligt att man tar reda på lite mer kanske.

Agö,
Instämmer och det är det som är det konstiga.
Att folk aldrig lär sig och kollar blint på pris och ser inte att för några hundralappar extra så kommer man fram i tid och blir hanterad av ett bolag som respekterar sina resenärer.
Hur man än vrider det är det ju resenärerna som betalar för att bolaget ska existera.
Om jag skulle behandla mina kunder i min yrkesroll som Norwegian hanterar sina så skulle jag vara history...sedan länge.

Från DN-artikeln ovan:

"– Det var lite irriterad stämning men det blev inga våldsamheter och vi har inte gjort några ingripanden, säger Anders Nilsson, stationsbefäl på gränspolisen.

– Vi har kontinuerlig tillsyn på flygplatsen och om vi får höra att personalen har problem brukar vi åka dit. Oftast stannar det vid irriterad stämning och hårda ord. Har man sparat länge till en resa och det blir så här är det förstås inte roligt. Men man väljer vilka bolag man flyger med. De flesta ser till priser men det är problem med de här planen, säger Anders Nilsson."

Lite småkul att Arlandapolisen dissar Norwegian också.

Ankommande från Los Angeles är något försenad.
image.jpg

Gårdagens avgång kom iväg idag, endast 22h20min försenad.
image.jpg

Från DN-artikeln ovan:

"– Det var lite irriterad stämning men det blev inga våldsamheter och vi har inte gjort några ingripanden, säger Anders Nilsson, stationsbefäl

Jag vet inte vilket som är värst, försening eller resenärerna.
Man kan inte börja agera hur som helst med personal som inte kan påverka något överhuvudtaget :)
Ganska sorgligt att polis ska behöva finnas på plats.

Toppen