Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Jag vet inte riktigt vad de gör men en sak är väl avsaknaden av egna mekaniker, har för mig att de anlitar folk från Boeing då saker och ting sker. Sedan kan man även undra hur lagret av reservdelar ser ut, en kostnad även det. Största problemet är dock att de inte är med i någon allians, blir det fel så blir det verkligen fel.

De har köpt Boeings Goldcare program och det verkar inte vara så mycket guld i den :)

Förklaringen var typ "det var billigt i alla fall" :p Jag tyckte faktiskt att BC-gänget lät henne komma undan betydligt lindrigare än jag befarade.

Hon var väldigt trevlig, vi var ironiska när hon inte hörde, hon var medveten om sitt misstag att inte lyssna på doc, kommer nog inte att upprepas.

Haha, vad gör Norwegian med sina Dreamliners?
Läser de inte instruktionsboken?
Ethiopian flyger Dreamliner Varje dag Stockholm Addis Abeba
Utan problem.

Kanske lite OT och no offence, men använd inte detta som ett argument i förhandling kring Norwegians skyldighet att betala ut ersättning. Då finns det risk att din trovärdighet minskar - Ethiopian flyger inte Dreamliner till/från Stockholm. De flyger oftast med 767-300, ibland 757-200.

Aldrig fel med 600 euro per pax i förseningsersättning.
Courtesy of Norwegian

Bra! Gick Norwegian med på detta genom förlikning eller tilldömdes de att betala ut ersättningen? Misstänker att Norwegian kategoriskt nekar till sin skyldighet att ersätta, men gör detta av goodwill? Kan/får du utveckla? Lär ju leda till att deras resenärer framöver enklare får rätt till korrekt ersättning vid förseningar.

Last edited:
Har bekanta som ska med flighten till Los Angeles.
Uppdaterar när jag hör ngt :)

**uppdatering**
Dom får i alla fall vouchers nu..
Till att täcka mat och dryck.
Dock satsar dom flesta på att köra dryck för att orka med till 05:00 som jag förstår det ;)

Stackars jävlar.

DY har försenat flighten enligt följande (enligt Norwegian.com)

14:00 -> 14:30. Passagerarna informerades med SMS klockan 13:10
14:30 -> 01:00. Info: 15:10
01:00 -> 02:00. Info: 15:18
02:00 -> 05:00. Info: 15:50
05:00 -> 07:00. Info: 17:06
07:00 - > 05:00. Info: 17:18
05:00 -> 07:00. Info: 02:34
07:00 -> 09:00. Info: 06:58
09:00 -> 10:30. Info: 09:06

Undrar hur stämningen (no pun intended) är ute på Arlanda? Vidare skriver de att

Norwegian regret to inform that DY7087 from Stockholm to Los Angeles is further delayed due technical reasons and restrictions at immigrations/customs. Your new estimated departure time is 07:00 July 19th. Please contact our representatives at the airport for meal vouchers and assistance. We apologize for the inconvenience.

Vad menar de med "restrictions at immigration/customs"? Har passagerarna tvingats sitta vid gate 18 hela j*a natten????

:(

AABack2ARN,

Fick sms under natten av polaren, för ca 3h sedan där han skrev typ sitter "kvar på Arlanda, trött och smått irreterad att veta man skulle landat i Los Angeles för 4timmar sedan"
Dom har endast fått lite vouchers inget hotell eller liknande.

Vad menar de med "restrictions at immigration/customs"? Har passagerarna tvingats sitta vid gate 18 hela j*a natten????

:(

Immigration och customs är väl i andra ändan, alltså i Los Angeles. Troligen får de inte landa när som helst där, antingen pga att immigration helt enkelt inte har öppet 24/7, eller på att det är capacity control där också, så de får inte landa "samtidigt" som det kommer många andra stora flyg in från utlandet. Finns säkert slot tider där också precis som det gör för faktiska landningen.

Uppdatering:
Norwergian håller på att köra boarding nu, ska lyfta ca 11:15.
Vid vissa tillfällen befann sig 3st säkerhetsvakter vid gaten då det var upprörda känslor.
Kommunktionen från Norwegian har varit under all kritik, när passagerar frågar efter sina rättigheter så pekar Norwegian på deras hemsida för att hitta informationen.

Toppen