Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Två Dreamliner med problem på Arlanda idag. Flighten till Los Angeles skulle gått 14:00, nu är den uppskjuten till 05:00 (tror de skulle använt en Dreamliner på den i alla fall). London Gatwick 14:15 är uppskjuten tills 08:00 i morgon bitti.

Undrar vad som skulle hända om de betalade ersättning enligt regelverket? Många miljoner blir det....

Norwegian är min största kund by far. Borde skicka blommor
Och en tårta.
Men hur lyckas man med så många förseningar?

Jag vet inte riktigt vad de gör men en sak är väl avsaknaden av egna mekaniker, har för mig att de anlitar folk från Boeing då saker och ting sker. Sedan kan man även undra hur lagret av reservdelar ser ut, en kostnad även det. Största problemet är dock att de inte är med i någon allians, blir det fel så blir det verkligen fel.

Har bekanta som ska med flighten till Los Angeles.
Uppdaterar när jag hör ngt :)

**uppdatering**
Dom får i alla fall vouchers nu..
Till att täcka mat och dryck.
Dock satsar dom flesta på att köra dryck för att orka med till 05:00 som jag förstår det ;)

Last edited:
Nu vill vi som inte var med höra, blev hon trackad, vad var hennes försvar, kommer hon att följa doc s råd i framtiden? :)

Förklaringen var typ "det var billigt i alla fall" :p Jag tyckte faktiskt att BC-gänget lät henne komma undan betydligt lindrigare än jag befarade.

Toppen