Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

You get what you pay for..

Visst, det är tråkigt. Men dem 250+ pax som ska till Los Angeles kan inte ha missat nyheterna om hur DY sköter sina pax och förseningar?

Med risk att bli lynchad tycker jag att svartmålningen av norwegian i tex aftonbladet är extremt löjlig, vilket flygbolag har inte förseningar? Varför göra rubriker av varje liten försening,???

Med risk att bli lynchad tycker jag att svartmålningen av norwegian i tex aftonbladet är extremt löjlig, vilket flygbolag har inte förseningar? Varför göra rubriker av varje liten försening,???

Uhh... nu skriver ju inte Aftonbladet en artikel när ett flygbolag blir försenat en timme. Läs denna tråden, så förstår man varför det är nyhetsstoft.

Tycker ändå att de stora kvällstidningarna förstorar allt, tex någon grät för hennes medicin inte räckte...??hallå framförhållning, om man nu reser långt KANSKE ett par extra piller är att rekommendera oavsett norwegian el annat flygbolag...

Hehe, ja, det blir lätt snyfthistorier hos de stackars passagerarna, det kan jag hålla med om. :)

Dock ska ju Norwegian skämmas anser jag för deras dåliga produkt som de tillhandahåller just nu.

Tycker ändå att de stora kvällstidningarna förstorar allt, tex någon grät för hennes medicin inte räckte...??hallå framförhållning, om man nu reser långt KANSKE ett par extra piller är att rekommendera oavsett norwegian el annat flygbolag...

Eftersom du uppenbarligen inte har läst hela tråden så har Aftonbladet, DN, Expressen och alla andra sensationslystna tidningar lite med denna tråd att göra. Att dom skriver är däremot inte så konstigt eftersom Norwegian är usla på att ta hand om sina försenade passagerare.
Eftersom dom inte följer lagen så finns det ett visst nyhetsvärde varje gång Norwegian lämnar sina passagerare utan information, mat eller husrum under förseningen.

Det är också det vi till viss del raljerar över här, hur kan ett bolag som Norwegian så kopiöst missa att uppfylla lagen, ta hand om sina passagerare och lyckas så dåligt med sitt underhåll på sina 787or.

Om ni inte redan har gjort det, se till att läsa DN:artikel från i lördags om DY. Det bästa är ju när svenska polisen (i princip) avråder från att flyga DY, men det finns massor av guldkorn i artikeln.

En följdfråga som är lite off topic: de andra bolagen som flyger med 787, har de lika stora problem? Tex flyger väl både ANA och JAL med 787 Tokyo-München resp. Helsinfors dagligen? Är skillnaden bara att de har kapacitet att täcka upp med ett annat plan (eller boka om pax), ifall en 787 skulle krångla?

Toppen