Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Ruteinformasjon - Norwegian.no

26 timer forsinket:

"19. jul 18:30 Norwegian regrets to inform that DY7067 July 19th is further delayed due technical reasons. Your new estimated departure time is 18:30 local time July 20th. Check-in close 17:30 July 20th. Passengers on a return flight or with residence outside of Stockholm may contact our representatives at the airport for accommodation arrangements. We apologize for any inconvenience this may cause. Regards Norwegian"

Så har vi nästa försening. Oakland med avgång lördag 16:30 är uppskjuten till söndag 18:30 och då ställde de ändå in Alicante svängen med Dreamliner.

Sorry, skulle uppdaterat sidan innan jag postade (nummer två på den)

Om ni inte redan har gjort det, se till att läsa DN:artikel från i lördags om DY. Det bästa är ju när svenska polisen (i princip) avråder från att flyga DY, men det finns massor av guldkorn i artikeln.

Att de trots all uppmärksamhet kring förseningar och ovilja att följa regler lyckas fylla sina plan är obegripligt. Vill folk bli blåsta?

Tycker ändå att de stora kvällstidningarna förstorar allt, tex någon grät för hennes medicin inte räckte...??hallå framförhållning, om man nu reser långt KANSKE ett par extra piller är att rekommendera oavsett norwegian el annat flygbolag...

Läs tråden innan du svarar, allt du behöver står där
- våra bakgrundsfakta
- våra reaktioner
- våra "konsumentråd"

därefter kan du utveckla

Trox,
Med tanke på att man får ha ordningsvakter vid gaten så tror jag inte att det är dom skarpaste hjärnorna som åker med Norwegian..

Hade precis denna diskussion med mina barn idag om att knivarna i lådan är inte de vassaste...
Annars skulle folk nån gång fatta. För att citera Ernst Rolf "allt går att sälja med mördande reklam - kom å köp konserverad gröt" 1928?

Personligen så skulle jag vara intresserade av att se ett race :)
Och skulle tänka mig att att ställa upp som del-sponsor om det finns fler som är nyfikna på hur långt bort en person som reser med ett globalt bolag/allians skulle komma från Sverige innan en Dreamliner från Norwegian landat på USA's västkust.
Hinner personen som reser med ngn global allians (spelar mindre roll vilken) köra touch down på Australiens västkust innan Dreamlinern landat på sin destination :)

Personligen så skulle jag vara intresserade av att se ett race :)
Och skulle tänka mig att att ställa upp som del-sponsor om det finns fler som är nyfikna på hur långt bort en person som reser med ett globalt bolag/allians skulle komma från Sverige innan en Dreamliner från Norwegian landat på USA's västkust.
Hinner personen som reser med ngn global allians (spelar mindre roll vilken) köra touch down på Australiens västkust innan Dreamlinern landat på sin destination :)

Är det inte bara att lägga ihop genomsnittsförseningen med den extratransit-tiden delat med förtjänsten med att ha flugit med Norwegian för att komma fram till svaret?!? ;)
dessutom så sparar du dina pengar :p

Toppen