Senaste nytt

Nu börjar korthuset falla

Men hur i hela friden kan man bli av med CCG!? Det är ju bara att köpa 200 aktier och sedan har man det för evigt...

Jag är tyvärr helt värdelös när det kommer till aktier, men det kanske är något att se närmare på. Känns ju lite sådär att köpa aktien nu när den ligger så högt för risken finns ju att den faller.

Som sagt, självförvållat, valde under hösten att förnya AAdvantage-platinum och skaffa ett LH FTL i år.

Av ren nyfikenhet, men varför föll valet på Miles&Less? Jag antar att man kan boka LH First awards även som basic medlem.

Last edited:
Av ren nyfikenhet, men varför föll valet på Miles&Less? Jag antar att man kan boka LH First awards även som basic medlem.

Eftersom jag inte drar in så mycket där, men har 10 000 p sedan ifjol vill jag förlänga livet på "Milsen". Får väl se vad jag gör med dem. Hoppas iofs redan i sommar att kunna ta ut en FRA-ICN i F med Avianca-miles. Men går det inte finns det ju en back-up:D Sedan har jag ju sett att SAS plusbiljetter ger skapligt till M&M, liksom Thai och Eva Air i C.

I veckan fick jag min första påminnelse att mitt EBG har ett bäst före datum. EBS via MC ramlade ner på hallmattan i fredags :(

Air Berlin Gold försvinner om en vecka. Lyckades bara komma halvvägs med kvalificeringen, men det var kul att åtminstone nyttja förmånerna på ett par flygningar med Air Berlin och Oneworld. Blir det OW i framtiden så satsar jag nog på BAEC.

TK Elite till 2017 och Carlson Gold till 2016. Klarar mig mycket bra på dessa två. :)

From 1/7 så har jag inte längre EBG.

Gissa om jag blev nöjd att man har både lounge och fastrack inför sommarens resor till Palma som EBS. Hann bli riktigt negativ innan jag insåg detta.

Gissa om jag blev nöjd att man har både lounge och fastrack inför sommarens resor till Palma som EBS. Hann bli riktigt negativ innan jag insåg detta.

Hade flugit för att ge dig lounge/FT annars, no worries ;)

Använd södra säkerhetskontrollen framöver (om du flyger SAS med enbart handbagage). Finns ingen vits att gå omvägen till den norra då tidsbesparingen med fasttrack äts up av de långa promenadavstånden.

Använd södra säkerhetskontrollen framöver (om du flyger SAS med enbart handbagage). Finns ingen vits att gå omvägen till den norra då tidsbesparingen med fasttrack äts up av de långa promenadavstånden.

Nu förtiden blir det nästan alltid incheckat bagage eftersom dottern är med. Vi klar oss under sommaren :). De borde öppna upp fast tracken för *Gold.

Toppen