Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Min prio- samt diamondtaggade väska rullade ut som nummer ett på bagagebandet i Östersund i fredags! Nästan så att jag missade den... ;)

Vid boarding både på KRN och ARN så utropades det att Plus, Diamond och Gold hade förtur.

Detta kan ju ha varit en ren slump också.

Selvsagt, men det var mye baggasje på turen (full flight). En 737-600 tar 121 pax, og hvis vi er negative i estimatet av antall som sjekket inn en koffert er det 1/100-sjans for at min skulle komme først. Eller 0,01% sjans. Får levere lotto i morgen ;)

Uten gullstatus får man ikke pritag på domestic :) Hvis det var det du mente? Ellers er jeg strålende fornøyd over at baggasjehandlingen på ARN T4 selv uten oransjetag klarer å gi PLUS-kundene god service - I believe in magic now :p

Jag tänkte mer på att de inte skickade upp prio-baggaget först, som de ju ska. :)

Jag tänkte mer på att de inte skickade upp prio-baggaget först, som de ju ska. :)

Sant sant, men det var ingen oransjetagget baggasje å se - kan hende det var PRIORITY på selve baggasjetaggen, vanskelig å se :) var totalt 8 pax i PLUS (av 8 seter tilgjengelige med midtseteblokkering). 4 stk av disse var businessmenn som skulle videre til europa og 2 andre var en mor og datter som skulle på one direction-konsert :p Så nei, jeg tror ikke noen led noen nød! :)

SK012 söndag 15/6 vid boarding så ropade han ut vilka som skulle priorityboarda , sedan stoppade han alla som inte hade rätt biljett eller nivå och upprepade ett par gånger endast/only priority boarding. Sedan efter ytterligare utrop där frågan var om det fanns någon mer som hade prioritet så släppte han för övriga. Snyggt jobbat. Att min väska sedan kom som nummer tre bland prioritytaggade var ju ytterligare plus. Bra jobbat i gate+lastning :)

Julkalenderresan till Aten var ju onödigt "torr" ombord, med för lite dricka lastat. Skrev till SAS och påpekade det och efter några dagar dyker det upp en ursäkt och 5000 friska bonuspoäng. Snyggt jobbat!

SK012 söndag 15/6 vid boarding så ropade han ut vilka som skulle priorityboarda , sedan stoppade han alla som inte hade rätt biljett eller nivå och upprepade ett par gånger endast/only priority boarding. Sedan efter ytterligare utrop där frågan var om det fanns någon mer som hade prioritet så släppte han för övriga. Snyggt jobbat. Att min väska sedan kom som nummer tre bland prioritytaggade var ju ytterligare plus. Bra jobbat i gate+lastning :)

På samma tema: idag på Kastrup, SK406, utrop om prioboarding inkl. skylt vid Gate D1. Flertal personer som nekades boarding eftersom de inte hade rätt till prioboarding och tvingades ställa sig vid sidan. Är SAS på väg att skärpa till sig?

Toppen