Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hör av dig på facebook/twitter, det gjorde jag när jag inte hade fått svar på 10 veckor. Efter det så tog det två dagar att lösa.

Kanske fel tråd... Men blir så less på SAS och deras undermåliga stabilitet på webben, känns som att 50% av gångerna jag försöker boka resa el poängresa så är det "tillfälligt problem att nå var kunddatabas"... Suck! Är det någon mer som har upplevt detta?

Kanske fel tråd... Men blir så less på SAS och deras undermåliga stabilitet på webben, känns som att 50% av gångerna jag försöker boka resa el poängresa så är det "tillfälligt problem att nå var kunddatabas"... Suck! Är det någon mer som har upplevt detta?

Haha, ja. Det har nog de flesta gjort.

Thomas Björklund:
Jag är knappast SAS största fan då jag främst flyger med LH Group, men känner att om det nu verkligen är som du säger och du blivit behandlad på det sättet så behöver du på allvar ta kontakt med någon. Rickard Gustafsson, VD för SAS är onekligen mycket intresserad av att höra vad du har att säga, om ni nu köper såpass många resor med SAS. Oberoende vilket bolag och vilken servicenivå så lyssnar företag på kunder som spenderar så mycket pengar som ni säger att ni gör. Vårt företag har t.ex ett team som hanterar allt för oss på Lufthansa med folk som går att nå 24/7.
Jag vore tacksam om du supportade mig med mail adresser, På SAS management jobbar det bara "fint folk" som inte vill ha kontakt med oss som betalar deras löner och bonusar. På Telia var det inga problem att nå toppen.

Efter mange gode flyvninger med SAS fredag, faldt de helt igennem igår...

Ved boarding på Arlanda blev der først sagt EBG og EBP kan gå til venstre. Kort efter bliver der sagt at Gold og Diamond kan gå til højre. Til sidst bliver der sagt på Engelsk at folk på EurobBonus Gold Class (wtf!?) kan boarde når de vil men øvrige SKAL vente. Som nummer 5 i køen når jeg lige at scanne mit boardingkort før der bliver sagt at alle kan gå ombord nu... Vi snakker SK407, ARN-CPH +-13 rækker i Plus og formentlig en hel del EBG/D/P og *G.

Ombord er der de sædvanlige udråb, jeg har aldrig hørt en person snakke så dårligt engelsk på et fly. Purseren vælger også at reklamere for billige billetter til d. 17/6 bare besøg vore hjemmeside: Business Analytics and Business Intelligence Software | SAS

Hvordan kan en voksen dame med (mit gæt) 30 års erfaring i SAS ikke adressen på SAS hjemmeside er mig uforståeligt.
Jeg har heller ikke prøvet en så forvirrende boarding. Nogensinde. Det havde været lettere uden udråb og så bare ændret skiltet til boarding.

Endnu en gang: Kære SAS få nu informeret jeres ellers venlige medarbejdere om hvordan tingene hænger sammen. Det er ikke svært at sige EBG/D/P, *G og SAS Plus. Hvis i behøver hjælp, skal jeg gerne forfatte et sæt retningslinjer, skrive et par emails eller stå i gaten et par gange.

SK-IT slår till igen:

Screenshot_2014-06-18-22-09-41.jpg

Flög SK191 ARN-KLR idag i SAS Go och hade sett fram emot att få äta frukost. Jag vet att sen en tid tillbaka så får man betala för frukostlådan på samtliga linjer. Det i sig tycker jag är ett galet beslut, men det är inte därför jag skriver.

På SAS.se samt i "Eat and drink" står det att de säljer frukostlådan för oss i SAS Go för 70 SEK. När jag ber om att få köpa en så nekar flygvärdinnan mig att köpa en låda med motivationen att den bara är för de som flyger SAS Plus. Förklarar för henne att jag vill betala för lådan och att den finns på menyn, men hon insisterar att på denna linjen är lådan bara för SAS Plus. Istället blir jag erbjuden att köpa en Wasa sandwich och smoothie för 40 SEK. Köper det och får låta magen kurra fram till lunch.

Hur kommer det sig att SAS inte säljer frukostlådan som de kommunicerar att de gör? Och är det ett beslut att inte sälja frukostlådan på ARN-KLR så bör de ju kunna skriva ut det, precis som det står att de inte säljer vissa produkter på tex CPH-TXL och i Danmark inrikes. Då hade jag kunnat planera in frukost på Arlanda/hemma istället för att sitta med kurrande mage en hel förmiddag.

Allt handlar om förväntningar. De har kommunicerat att frukost inte är gratis, därför blir jag inte besviken över det. De har däremot inte kommunicerat att de inte säljer frukost på denna linje, vilket gör mig besviken och de sviker de förväntningar jag hade på dem. Hade de kommunicerat detta tydligt hade det varit tydligare för mig som kund och jag hade förmodligen inte blivit besviken på samma sätt.

Har skrivit till guld-mejlen, återstår att se vad jag får för svar från dem.

Flög SK191 ARN-KLR idag i SAS Go och hade sett fram emot att få äta frukost. Jag vet att sen en tid tillbaka så får man betala för frukostlådan på samtliga linjer. Det i sig tycker jag är ett galet beslut, men det är inte därför jag skriver.

På SAS.se samt i "Eat and drink" står det att de säljer frukostlådan för oss i SAS Go för 70 SEK. När jag ber om att få köpa en så nekar flygvärdinnan mig att köpa en låda med motivationen att den bara är för de som flyger SAS Plus. Förklarar för henne att jag vill betala för lådan och att den finns på menyn, men hon insisterar att på denna linjen är lådan bara för SAS Plus. Istället blir jag erbjuden att köpa en Wasa sandwich och smoothie för 40 SEK. Köper det och får låta magen kurra fram till lunch.

Hur kommer det sig att SAS inte säljer frukostlådan som de kommunicerar att de gör? Och är det ett beslut att inte sälja frukostlådan på ARN-KLR så bör de ju kunna skriva ut det, precis som det står att de inte säljer vissa produkter på tex CPH-TXL och i Danmark inrikes. Då hade jag kunnat planera in frukost på Arlanda/hemma istället för att sitta med kurrande mage en hel förmiddag.

Allt handlar om förväntningar. De har kommunicerat att frukost inte är gratis, därför blir jag inte besviken över det. De har däremot inte kommunicerat att de inte säljer frukost på denna linje, vilket gör mig besviken och de sviker de förväntningar jag hade på dem. Hade de kommunicerat detta tydligt hade det varit tydligare för mig som kund och jag hade förmodligen inte blivit besviken på samma sätt.

Har skrivit till guld-mejlen, återstår att se vad jag får för svar från dem.

Jeg kjenner jeg blir så innmari forbanna på de som har opplæring av kabinpersonale for tiden. Man hører BESTANDIG at frokostlådan selvfølgelig er til salgs for reisende i GO, enn å være så forbanna næpete at man nekter folk å kjøpe noe er jo helt borti... Det er jo hele poenget med å selge til GO, tjene penger. Men det ville hun vel ikke.

Slike ting, i sambånd med den dårlige håndteringen av gratis vann og alkoholservering i PLUS gjør at jeg mener SAS har klare svakheter i sin kommunikasjon med cabin crew ang salg ombord for tiden. Her har noen gjort en solid faceplant og feila. Send mail i veg, skal selv se om jeg ikke kan få beskjeden igjennom til noen som har med saken att gjøra...

Toppen