Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Artikel i DI där denna flygadvokat uttalar sig....

di.se - Lavin av krav mot Norwegian

Mvh
/NotRyan

Från artikeln:

Stephan Eriksson ger bilden av en systematiserad uttröttning av Norwegianresenärer som försökt lägga fram ersättningskrav hos bolagets kundtjänst. Enligt en EU-förordning har flygresenärer rätt till kompensation för förseningar på över tre timmar, men Norwegian har åberopat ”extraordinära åtgärder”, vilket enligt regelverket ger undantag från ersättningsskyldighet.

Det är väl dock inte Norwegianspecifikt.

Det här är i så fall mer allvarligt:

Allmänna reklamationsnämnden meddelade förra veckan att ett tiotal drabbade svenska resenärer som vänt sig dit och fått rätt mot flygbolaget, ändå nekas ersättning. Flygbolaget fortsätter att argumentera för att ”fabrikationsfel” på flygplanen inte utlöser rätt till ersättning.

Och det här känner vi ju igen från denna tråd och EU261-tråden:

Norwegian har också till vissa drabbade betalat ut antal ersättningar på mellan 900 och 1.800 kronor, men EU-reglerna anger mycket tydligt ersättningsbelopp på motsvarande 2.250 till 5.400 kr, enligt Stephan Eriksson.
 
Den intressanta frågan tycker jag är varför inte ersätta sina resenärer med dessa
135 Mkr och ta sina chanser med Boeing? Varför rasera sitt varumärke
Ytterligare?
 
Den intressanta frågan tycker jag är varför inte ersätta sina resenärer med dessa
135 Mkr och ta sina chanser med Boeing? Varför rasera sitt varumärke
Ytterligare?

Tror du folk bryr sig? Det enda folk vill ha är billiga biljetter (TYP)
 
Toppen