Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Man ska inte glömma hur mycket pris gör direkt flight eller inte. Är det 5:- billigare med Norwegian så tar folk det. Det som skedde på flighten ner till Aten talade sitt tydliga språk. Det satta massa människor i Plus som inte hade en aning om att det ingick lounge, prio och fri matalkohol. När jag frågade varför de bokade plus ... det var billigast. När jag frågade om det spelade roll att det var direkt.... näää det var ju billigast. Detta ett sällskap på 7 pers.

En annan sak som slog mig är varför har tex inte de andra flygbolagen problem med sina 787 or som tex BA/Qatar etc. Något generalfel måste det vara.

Last edited:
En annan sak som slog mig är varför har tex inte de andra flygbolagen problem med sina 787 or som tex BA/Qatar etc. Något generalfel måste det vara.
Om de har problem, så har de backup med lite "luft" i tidtabellen och möjligheten att sätta in andra plan om förseningar uppstår. Norwegians plan ska ju mer eller mindre flyga non-stop för att kalkylerna ska gå ihop, så en försening fortplantar sig som ringar på vattnet.

Man ska inte glömma hur mycket pris gör direkt flight eller inte. Är det 5:- billigare med Norwegian så tar folk det. Det som skedde på flighten ner till Aten talade sitt tydliga språk. Det satta massa människor i Plus som inte hade en aning om att det ingick lounge, prio och fri matalkohol. När jag frågade varför de bokade plus ... det var billigast. När jag frågade om det spelade roll att det var direkt.... näää det var ju billigast. Detta ett sällskap på 7 pers.

Jag tror att 5 kr har ett annat värde för JP än för mig. Jag tycker det känns dumsnålt. Å andra sidan, direkt är ju alltid direkt.

O nu har Parnevik vänt och cheerar Norwegian:
"@JesperParnevik Finally back in Sweden after Dreamliner caused a 2 day delay.Once airborne,a fantastic flight with @Fly_Norwegian and we will try it again!!"

Fick han som enda passagerare 261/2004-kompensation direkt i handen efter landning eller hur kan man gå från så missnöjd till så nöjd, så snabbt?

Toppen