Oki,tack...finns inte många sidor som visar klassen innan.
Man kan ofta lista ut vilken bokningsklass det är om man söker exakt samma resa på Matrix - ITA Software
Oki,tack...finns inte många sidor som visar klassen innan.
Så som jag har förstått det så är minimum 150 = 25%, minimum 600 = 100% och minimum 1200 = 200%. När det gäller valet mellan Thai och Asiana så ger bokningsklass J med Thai minimum 1200 medan bokningsklass Z med Asiana ger minimum 600.
Jag kan inte publicera källan men jag kan skriva vad som står där.När Dr. Miles mfl postar Deals på den delen av forumet så brukar det stå rätt tydligt vilken % en viss klass ger, var fås informationen i dessa fall?
Asiana Airlines (OZ) | Effective 01SEP12 | |
EuroBonus on Participant | Booking Classes | Accrual Structure |
First | F | 200% |
First Discounted | A, P | 200% |
Business | C | 200% |
Business Discounted | D, J, Z | 200% |
Economy | E, U, Y | 100% |
Economy Discounted | B, H, M, Q | 100% |
Economy Discounted | K, S, T, G, V, W | 50% |
Revenue classes not included | L | No accrual |
First Award travel | O | No accrual |
Business Award travel | I | No accrual |
Economy Award travel | X | No accrual |
Non Revenue incl. Industry Discount | R, N | No accrual |
THAI (TG) | Effective 01JUL08 | |
EuroBonus on Participant | Booking Classes | Accrual Structure |
First | F | 200% |
First Discounted | A, P | 200% |
Business | C | 200% |
Business Discounted | D, J, Z | 200% |
Economy | U, Y | 100% |
Economy Discounted | B, H, M, Q | 100% |
Economy Discounted | K, S | 25% |
Economy Discounted | T, V, W, G | No accrual |
First Award Travel | O | No accrual |
Business Award Travel | I | No accrual |
Economy Award Travel | X | No accrual |
Non Revenue including Industry Discount | N, R, L, E | No accrual |
Ni frågade om att få information om hur mycket poäng man tjänar generellt med andra Star Alliance-medlemmar och det är en krånglig svar att ge.
Det finns ingen effektiv tabell att utgå ifrån och man måste tyvärr ringa oss om man vill ha en träffsäker svar. Vi kan bara med säkerhet säga att det finns ett minimum poäng man tjänar in, som du nog är medveten om. Detta gäller också, i stort sätt, för de andra flygbolagen. Miles man tjänar in varierar kraftigt.
Det där är bara BS för att inte lämna ut tabellen. Det finns ett tydligt mönster i hur min-värdena översätts till procentsatser, så det är egentligen bara en fråga om läsa på så vet man hur man ska göra. Men det vore ju mycket enklare om SAS publicerade värdena direkt.
Det är även värt att notera att mitt förslag på My SAS Idea om att göra detta helt ignorerats, dvs SAS har inte godkänt det som ett förslag.