Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Jag är inte ens säker på att economy plus är en egen bokningsklass hos United..

Hsh, jag kan rekommendera nytillkomna läsare att titta på första inlägget i denna tråd. Där står hur man reder ut SAS intjäningstabeller.

Det är väldigt generöst av UA att ge 200% på biljetter bokade i Y och B samt alla deras business-biljetter. Det kanske inte kan klassas som lika generöst att även Första klass "enbart ger" 200%

Men det lär vara ett riktigt vågspel att boka codeshare av SAS på en flygning utförd av United och räkna med att man hamnar i Y eller B.

Jag är inte ens säker på att economy plus är en egen bokningsklass hos United..

Hsh, jag kan rekommendera nytillkomna läsare att titta på första inlägget i denna tråd. Där står hur man reder ut SAS intjäningstabeller.

Tro mig jag läste det inlägget mer än en gång och jag lyckades iaf inte få fram antal poäng som det skulle
ge på mitt EB kort med flygningar hos United. All info finns i inlägget och rätt länkar, SAS som är otydliga :)

SAS är otroligt otydliga i sina intjäningstabeller, men beskrivningen i första inlägget talar om hur man ska tolka dessa. Det kan finnas avvikelser, men i de flesta blir det rätt om man gör som jag beskrivit.

Jag har fö lagt in ett förslag på MySASIdea att de ska förtydliga detta, återkommer med röstningslänk så fort den blivit godkänd.

Om det inte är bokningsklass Y eller B, då ger det som Business 200% :) Jag har dock ingen koll på i vilken bokningsklass Economy Plus bokas....

Economy Plus på United är inte en egen bokningsklass, utan poängintjäningen är exakt samma som den underliggande ekonomibiljetten. Enda skillnaden är klart mer benutrymme samt att man förmodligen blir serverad först (Economy plus kan dock vara mycket prisvärt ändå).

Nån som vet nån sida/travel byrå som VISAR bokning klass INNAN man bokar?
För alla skickar bokningklass med bekräftelse EFTERÅT....
Om det finns...det vore bra att veta innan man bestämmer sig och bokar.

Expedia visar bokningsklass tidigt i processen.

Om Du bokar på SAS hemsida ser Du hur många poäng som resan ger,gäller dock bara SAS metall.

Toppen