Fast det är lite synd att inte alla butikerna har gått över till digitala presentkort. Jag menar, det är ju lite jobbigt att behöva vänta ett par dagar på ett fysiskt presentkort om man t ex blir sugen på att köpa en Big Mac hos McDonalds...mry skrev:Precis så jag gjort förut ja. Superpresentkort blir som ett betalmedel man kan använda istället för kreditkortet.Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Vilka butikers presentkort har du provat att konvertera till och därmed kan bekräfta att man kan få dem via e-post?Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Fast det är lite synd att inte alla butikerna har gått över till digitala presentkort. Jag menar, det är ju lite jobbigt att behöva vänta ett par dagar på ett fysiskt presentkort om man t ex blir sugen på att köpa en Big Mac hos McDonalds...Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Men McD tar väl Amex överallt så då behöver man inte krångla med presentkort utan bara hala fram sitt Amex när man blir sugenKlicka för att utvidga...
DrKlas skrev:På några av de McDonalds i Sverige som jag har provat mitt Amex har det inte fungerat. De är väl ungefär som med ICA att det är den lokala ägaren som bestämmer vilka kort som ska tas.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:apropå CDONI CDON:s julkalender 1:a luckan var det CDON+ för 99kr99kr Ord. pris 299 krFri frakt vid köp över 100 krunika erbjudanden3% återbäring1% återbäring på elektronik och produkter som levereras av CDON.COMs samarbetspartners.CDON+ - CDON Plus - CDON.COMKlicka för att utvidga...
kexxcream skrev:- Fri frakt vid köp över 100 krkan fås med koden: jLrm9rQ57Klicka för att utvidga...
staff skrev:En annan sak att undersöka kan vara vilka nätbutiker som tar PayPal. Då kan du enkelt koppla ditt Amex till ditt PP-konto och använda ditt kort den vägen.Klicka för att utvidga...
Du kan fundera på refunder som ett alternativ. De ger (med nyregistrerat konto) 4% i cashback. Betalar du samtidigt med Coop-kortet kan du ändå få drygt 16p/100kr.adhoc76 skrev:Jag har ägnat kvällen åt att försöka maximera poängen.... Kom fram till att whiteaway.se (som har mycket konkurrenskraftiga priser) ger högst poäng. Om man går via SAS eurobonus "shopping" får man 22 poäng per spenderad hundralapp hos dem. De tar dock varken Amex eller Paypal. Men eftersom priserna faktiskt är lägre än hos de flesta konkurrenterna nästan rakt av så spelar det ingen roll. Genom att betala via faktura lönar det sig att betala med Amex via betalo.se, trots påslaget med 2,5% där.... Det landar då på samma prislapp inklusive påslaget som hos tretti.se (som har lägre poängutdelning via sas shopping) exempelvis. Så där har ni mitt tips efter tre timmars räknande!Klicka för att utvidga...
adhoc76 skrev:Jag har ägnat kvällen åt att försöka maximera poängen.... Kom fram till att whiteaway.se (som har mycket konkurrenskraftiga priser) ger högst poäng. Om man går via SAS eurobonus "shopping" får man 22 poäng per spenderad hundralapp hos dem. De tar dock varken Amex eller Paypal. Men eftersom priserna faktiskt är lägre än hos de flesta konkurrenterna nästan rakt av så spelar det ingen roll. Genom att betala via faktura lönar det sig att betala med Amex via betalo.se, trots påslaget med 2,5% där.... Det landar då på samma prislapp inklusive påslaget som hos tretti.se (som har lägre poängutdelning via sas shopping) exempelvis. Så där har ni mitt tips efter tre timmars räknande!Klicka för att utvidga...
pyzkin skrev:EL-FYND Här kan du handla billiga vitvaror och den senaste hemelektronikentar amex, beställt ett par gånger nu, riktigt smidigt!Tretti och Whiteaway är samma företag i baksidan, bara "olika" fronterKlicka för att utvidga...
ldmnt skrev:Elfynd är väl inte med i den gruppen?Är väl tretti, whiteaway och enemo som har samma baksidaKlicka för att utvidga...