Senaste nytt

Var kan jag köpa vitvaror på nätet med American Express?

Har fått lägre priser av handlaren än någon web-butik kunnat erbjuda. Fast då handlade jag duktigt mycket i en smäll. Hemkört monterat och klart och det gamla tog de med sig.

Bra tips! Tänk dock på att Presentkorttorget tar en leveransavgift på 5 SEK per presentkort (för leverans via email eller SMS; fysisk leverans kostar 35 SEK).

Om man ska köpa mycket köper man ett superpresentkort och slipper det.

Det går även att handla från CDON och betala med Amex via paypal
(de har (fortfarande?) en kampanj nyligen då man fick 50kr rabatt när man betalade med paypal)

ska man handla riktigt mycket kan det även vara värt att skaffa
CDON+ - CDON.COM

Fö så levereras vitvarorna man köper från CDON av Tretti, CDON äger Tretti

Om man ska köpa mycket köper man ett superpresentkort och slipper det.
Ett tag funderade jag på att köpa en större pott (7-8 tusen kr) i ett superpresentkort och sedan konvertera det till flera presentkort med mindre värde vid behov. Men som jag förstod det så skulle man i så fall få behöva vänta på att få presentkortet hemskickat via posten varje gång man ville konvertera det, vilket känns lite bökigt (när jag vill handla något så vill jag handla det NU! :)). Men det skulle dock vara gratis att få presentkortet hemskickat vid varje konvertering. Kan du bekräfta att så är fallet?

Ett tag funderade jag på att köpa en större pott (7-8 tusen kr) i ett superpresentkort och sedan konvertera det till flera presentkort med mindre värde vid behov. Men som jag förstod det så skulle man i så fall få behöva vänta på att få presentkortet hemskickat via posten varje gång man ville konvertera det, vilket känns lite bökigt (när jag vill handla något så vill jag handla det NU! :)). Men det skulle dock vara gratis att få presentkortet hemskickat vid varje konvertering. Kan du bekräfta att så är fallet?

Det var gratis sist jag tittade. Vissa företag kan man få presentkort via mail eller sms och då behöver man ju inte vänta på något fysiskt presentkort.

Om du väljer att få det skickat via e-post får det inom någon timme (oftast)

Vilka butikers presentkort har du provat att konvertera till och därmed kan bekräfta att man kan få dem via e-post?

Jag har provbat CDON och då fick jag det på mindre än en timma, men det var då mitt på dagen. Det står att det levereas direkt på dagtid samtliga dagar via sms/e-post. Du kan ju själv se vilka företag som du kan beställa sms/e-post presentkort via genom att gå till sidan för de aktuella presentkortet.

Du kan ju själv se vilka företag som du kan beställa sms/e-post presentkort via genom att gå till sidan för de aktuella presentkortet.
Om ditt antagande stämmer så skall man kunna konvertera sitt superpresentkort till presentkort som kan levereras med post, e-port eller SMS hos följande butiker:
• Barncancerfonden Gåvobrev
• Best2music
• Bodystore.Com
• Brandmännens Cancerfond
• Cd Inspelning
• CDON.Com
• City Vaccin
• Cocktailprovning
• Coolstuff
• Dramaten
• Dubbeltriss
• Film2home
• Fjäderholmarnas Krog
• Fotosession
• Ginza
• Gruvsvit
• Gymgrossisten.Com
• Happy Socks
• Hotell Fjällgården Åre
• Höghöjdsbana
• Klockgiganten.se
• Kyss Johanna
• MatHem
• Nelly.com
• NordicaGolf
• Panduro Hobby
• Postkodlotteriet
• Rent a Chef
• Röda Korset Gåvobrev
• Sala Silvergruva
• Skicka Tårta
• StylePit.Se
• Tequilaprovning
• Ticnet
• Tidningskungen
• Travellink
• Trisslotter
• Wellnesskortet
• Zalando

Hos följande butiker kan du få presentkortet levererat via post eller e-post:
• Designtorget
• Granngården
• HLR & Första Hjälpen
• Nickes.com Sport & Konsertresor
• SIBA
• Vero Moda

Hos de resterande butikerna måste presentkortet skickas till dig med vanlig post:
• Akademibokhandeln
• Albrekts Guld
• Ariel Atom
• Autoexperten
• Ballongflyg
• Barista Fair Trade Coffee
• Bianco Footwear
• Bikbok
• Blomsterlandet
• Body Shop
• Boomerang
• Bowling