Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

Har nu för förska gången använt mig av bagageförseningsförsäkringen på SHB platinum. Mycket lätt att anmäla via nätet. Bifogade pdf med PIR, kontoutddrag som visade att resan var betald med kortet (var fö en lifemilesresa så enbart skatter och avgifter var betalda med kortet) samt pdf med kvitton. Inskickat i fredags och idag fick jag besked om att 18 449kr kommer att betalas ut inom 5 dagar. :D Snabbt och bra! Kortförsäkringen levererar! Nu ska vi bara se om vi även får hemförsäkringens schablonförsäkring också!

Låter toppen. Jag använder Handelsbanken Platinum för allt familjerelaterat. Var tidigare trogen SAS American Express men beroendet börjar släppa...

Kanon med feedback på att det verkligen fungerar smärtfritt när man väl behöver utnyttja det!
Jag kör både HB Platinum och Swedbank VISA Infinite men använder nästan uteslutande Infinite
kortet idag. Man ska ju inte hoppas att man behöver utnyttja försäkringar men det vore kul att få
testa INFINITE´s försäkrings skydd i "skarpt" läge.

Har nu för förska gången använt mig av bagageförseningsförsäkringen på SHB platinum. Mycket lätt att anmäla via nätet. Bifogade pdf med PIR, kontoutddrag som visade att resan var betald med kortet (var fö en lifemilesresa så enbart skatter och avgifter var betalda med kortet) samt pdf med kvitton. Inskickat i fredags och idag fick jag besked om att 18 449kr kommer att betalas ut inom 5 dagar. :D Snabbt och bra! Kortförsäkringen levererar! Nu ska vi bara se om vi även får hemförsäkringens schablonförsäkring också!

Hej!

Jag kanske missar något, antagligen, men hur kan du få ut 18449kr? Det står ju att högsta belopp vid försenat bagage är 5000kr per person eller 15.000kr per familj?
Är det ersättningen PLUS det man köper, t.ex. kläder när bagaget är borta??

Hej!
Jag kanske missar något, antagligen, men hur kan du få ut 18449kr? Det står ju att högsta belopp vid försenat bagage är 5000kr per person eller 15.000kr per familj?
Är det ersättningen PLUS det man köper, t.ex. kläder när bagaget är borta??
Max 3'+2'+5'= 10.000 SEK/pp alt 9'+6'+15'= 30.000 SEK/familj. image.jpg

Jag såg detsamma när jag gick in och tittade på villkoren. Möjligt att det beror på att min fru också har ett fullvärdigt platinumkort och vi därför räknas som två familjer? Tänker inte fråga om det nu;)
Om man tolkar SHB:s def på familj så borde det räcka med dig samt mellan en och flera medföljande familjemedlemmar. Dvs du ensam = max 10 kkr. Du + fru = max 30 kkr. Låt oss inte gräva för djupt i det här ;)
Försäkringen gäller också för make/maka, registrerad partner, sambo och barn som inte fyllt 25 år även om de reser på egen hand. Den omfattar dessutom barnbarn under 25 år som följer med mor- eller farföräldrar på resa.
Handelsbanken

Sådärja! Nu är pengarna på kontot. Hemförsäkringen meddelade att 3000kr kommer att sättas in på kontot. Inga frågor om vi fått ut ersättning från annat håll. Inte heller Lufthansa frågade efter detta så på det hela taget kan vi nog gå ordentligt plus. Ska man köpa miles för överskottet månne?

De hade alltså inga synpunkter på att det var en bonusresa? När jag mailat dem tidigare i presumtivt syfte och frågat och kortet gäller så fick jag ett rakt "NEJ - försäkringen gäller inte vid resor bokade för poäng även om skatter och avgifter betalas med kortet". Har de ändrat eller hade du tur?

Sedan dess har jag inte köpt någon bonusresa med kortet, utan använt SAS AMEX, som ju explicit gäller även vid bonusresor.

Toppen