Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram:AAdvantage
Flygbolag:AY
Kabinklass:C
Avreseort:ARN
Destination:BKK
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng:105 000
Skatter&avgifter:$69
När:April 2014
Bokad:April 2014

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ändrade till.

Bonusprogram:AAdvantage
Flygbolag:QR/AY
Kabinklass:C
Avreseort:ARN
Destination:BKK
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng:105 000
Skatter&avgifter:$60
När:April 2014
Bokad:April 2014

Blev $9 billigare, fully flat ut och 6 timmar i Premium terminal. :)

Bestämde mig för att bränna min systers Avios från vår Japan Airlines resa i vintras. Då hon inte bryr sig om miles så öppnade jag ett konto i hennes namn á la Dr. Miles :)

Bonusprogram: British Airways Executive Club
Flygbolag: US Airways
Kabinklass: Economy
Avreseort: New York LaGuardia Airport
Destination: Washington DC Reagan Airport
Enkelresa eller Tur&retur: Enkelresa
Antal poäng: 3600 Avios + 104 SEK
Skatter&avgifter: 16 SEK
När: Juni 2014
Bokad: 26-APR-2014

Det fick bli en liten dagstripp till Washington DC. Ankommer kl 10.20 och åker hem 20.30 så förhoppningsvis hinner man se något i staden. Då det inte gick några flyg tillbaka på kvällen så bestämde jag mig för att flyga på utresan och ta bussen hem. Bussresan hem fick bli med MegaBus för $5. Den tar visserligen 4 timmar men det var billigt…

Det fick bli en liten dagstripp till Washington DC. Ankommer kl 10.20 och åker hem 20.30 så förhoppningsvis hinner man se något i staden. Då det inte gick några flyg tillbaka på kvällen så bestämde jag mig för att flyga på utresan och ta bussen hem. Bussresan hem fick bli med MegaBus för $5. Den tar visserligen 4 timmar men det var billigt…
Beroende på var bussterminalerna ligger, blir det kanske inte så stor skillnad i totala restiden för resa mellan centrum och centrum?

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag:
SAS
Kabinklass:
SAS GO
Avreseort: Kalmar
Destination:
Helsingfors
Enkelresa eller Tur&retur:
T&R
Antal poäng:
25000 (2 vuxna & 1 barn under 50%-kampanj)
Skatter&avgifter:
1311 kr (totalt)
När:
8-13 juli 2014
Bokad:
21 april 2014

Kanske ingen spektakulär resa, men det är alltid kul när man under en längre tid har pratat om en specifik destination, och så kommer en halva-priset-på-poäng-kampanj. Men det bästa var nog att det fick frun att få upp ögonen för det här med bonuspoäng. Jag mer eller mindre tvingade henne att logga in på sitt EB-konto, och tänka sig, hon hade poäng för att betala för sin egen resa! :D Så nu tror jag att jag kan räkna med lite mer förståelse nästa gång jag tjatar om att betala så mycket som möjligt med Diners-kortet, eller bo på ett visst hotell för att tjäna poäng (hotellet i Helsingfors blev förstås ett Radisson Blu under pågående 3 x poäng-kampanj).

Men det bästa var nog att det fick frun att få upp ögonen för det här med bonuspoäng. Jag mer eller mindre tvingade henne att logga in på sitt EB-konto, och tänka sig, hon hade poäng för att betala för sin egen resa! :D Så nu tror jag att jag kan räkna med lite mer förståelse nästa gång jag tjatar om att betala så mycket som möjligt med Diners-kortet, eller bo på ett visst hotell för att tjäna poäng (hotellet i Helsingfors blev förstås ett Radisson Blu under pågående 3 x poäng-kampanj).

Du får se till att göra dig till huvudadminstratör för hela familjens poängkonton som är relaterat till resor:D

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: British Airways, Cathay Pacific, Qatar Airways
Kabinklass: Business
Avreseort: Göteborg Landvetter
Destination: Hong Kong
Enkelresa eller Tur&retur: T&R men avslutas på Arlanda pga brist på tillgänglighet till Landvetter
Antal poäng: 80,000 miles
Skatter&avgifter: 87USD skatter + 125USD i avgifter
När: maj 2014
Bokad: april 2014

Blir 2 nätter i Hong Kong och en i Doha

Nu kvarstår bara att få ledigt från jobbet. :rolleyes:

Beroende på var bussterminalerna ligger, blir det kanske inte så stor skillnad i totala restiden för resa mellan centrum och centrum?

De ligger ganska centralt både på Manhattan och i Washington. Räknar med att flygresan tar omkring 3 timmar dörr till dörr så det blir nog ingen jättestor tidsbesparing jämfört med buss.

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: Air Berlin, Malaysia Airlines och Cathay Pacific
Kabinklass: First, Business och Ekonomi
Avreseort: Göteborg
Destination: Langkawi, stopover i Kuala Lumpur
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng: 55.000 miles!!!
Skatter&avgifter: 1.518 SEK
När: december 2014
Bokad: april 2014

Det är krångligare att ta sig ut i världen med One World jämfört med Star Alliance. Mycket harvande med Air Berlin blev det, men plåster på såren är den fina poängrabatten som jag fick av nån anledning :)

Bonusprogram: USDM
Flygbolag: BA, QR, CX.
Kabinklass: 4 F, 5 C
Avreseort: Stockholm
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: T o R
Antal poäng: 110 000
Skatter&avgifter: 1502 SEK
När: Augusti 2014
Bokad: April 2014

Då var det dags för #myfirstfirst . En relativt smärtfri bokning där BA, som tidigare nämnts, stämmer bra med vad USDM kan boka. Fick igenom 9 legs utan några frågor, dock tog biljetteringen rätt lång tid (08-numret) då de påpekade att det är mycket nytt. USDM levererar ännu en gång

ARN-LHR BA C
LHR-DXB BA F
DXB-DOH QR F
DOH-SIN QR C
Destination.
SIN-BKK CX C
BKK-HKG CX F
HKG-PVG CX C
23h 45min stopp för brunch på Westin
PVG-LHR BA F
LHR-ARN BA C

Last edited: