Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter ju helt bisarrt dyrt för att flyga ekonomi Stockholm till Berlin. Den sträckan brukar ju vara i det närmaste gratis med tanke på konkurrenssituationen.

Bokade en enkel med SAS ARN-TXL för 290kr och hemresa med Air Berlin för 371kr. Så det känns lite ovärt att använda poäng på den sträckan.
Det beror på när man bokar och när man behöver att flyga.
Jag bokade själv Singapore-Bangkok med avios för att flygbiljett med LCC var dyrare än med avios på det datumet jag behövde att flyga.

Ja... det är klart att om man väljer jämföra med Full Fare så är det alltid bra värde, precis som när man jämför med Rack Rate som står bakom dörren på vissa hotell...

Ja... det är klart att om man väljer jämföra med Full Fare så är det alltid bra värde, precis som när man jämför med Rack Rate som står bakom dörren på vissa hotell...

Priset ändras hela tiden beroende på tillgång och säsong. Det handlar inte om att jämföra alltid med full fare (ca 3.800 SEK per person för Stockholm-Berlin T/R enligt Stefan62:s fall).

Bokade en enkel med SAS ARN-TXL för 290kr och hemresa med Air Berlin för 371kr. Så det känns lite ovärt att använda poäng på den sträckan.

Som sagt det beror ju på när man behöver eller vill resa - jag imponeras av de som kan boka bonusresor för februari 2015 redan nu, själv är det max ca 3 veckor innan.

Airberlin.PNG

Last edited:
Passar på att göra mina första flygresa i First (ANA och Thai) i samband med att jag besöker vänner i Asien. Jag börjar med Japan, klämmer in Korea (och eventuellt Kina) innan jag avslutar med Indonesien.

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SK, NH, SQ, TG
Kabinklass: C och F
Avreseort: Stockholm
Destination: Tokyo/Surabaya
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng: 190 000
Skatter&avgifter: 5 900 kr
När: juli 2014
Bokad: april 2014

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Passar på att göra mina första flygresa i First (ANA och Thai) i samband med att jag besöker vänner i Asien. Jag börjar med Japan, klämmer in Korea (och eventuellt Kina) innan jag avslutar med Indonesien.

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SK, NH, SQ, TG
Avreseort: Stockholm
Destination: Tokyo/Surabaya
Antal poäng: 190 000
Skatter&avgifter: 5 900 kr
När: juli 2014

Næsten 6K i skatter! Ouch!

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: CX, AY, BA
Avreseort: Tokyo
Destination: Arlanda
Antal poäng: 100 000
Skatter&avgifter: 1900kr (1100kr för Skatter 300kr för bokningsavgift och 500kr för Quick ticketing fee)
När: april 2014

NRT-HKG CX F
HKG-FRA CX F
FRA-HEL AY C
HEL-ARN AY C

ARN-LHR BA C
LHR-PEK BA F
PEK-HKG KA F

HKG-NRT CX C

Var egentligen bokad med ett CX mellan NRT-HKG som gjorde ett stopp i TPE på vägen. Men detta flyget blev försenat 1h så Cathays personal letade upp mig i Qantans loungen och undrade om jag vill ändra till ett senare CX plan som gick direkt så jag endast skulle bli 55 minuter försenad till min mellanlandning i HKG :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen