Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag vart uppgraderad den 9/4 och mitt intjäningsår är tom jan. Fick oxå ett mejl den 9:e att kort och välkomstpaket var på väg.
Fick idag med posten två kuvert från SAS med telefonsticker och ett nytt dinerskort.. Båda var EBG, ? Frågan är om man behöver
Kontakta SAS för utbyte eller om detta var utskickat innan de hann uppgradera mig. Detta blir ju utökade kostnader för SAS om
det är flera som råkat ut för detta. På hemsidan är det Diamant men inte på appen, där det fortfarande är guld.

Verkar vara rätt många som fortfarande väntar på EBD-status. Ligg lågt istället för att skapa mer tryck på en redan överarbetad kundtjänst som ändå inte kan göra något åt detta. Det lär komma förr eller senare.
Tydligen kraschade systemet i slutet av förra veckan och vi som fortfarande väntar på EBD ska sitta lugnt i båten. Ok, vad har vi för val mer än att konstatera att överföringen har varit SKIT...

Jag vart uppgraderad den 9/4 och mitt intjäningsår är tom jan. Fick oxå ett mejl den 9:e att kort och välkomstpaket var på väg.
Fick idag med posten två kuvert från SAS med telefonsticker och ett nytt dinerskort.. Båda var EBG, ? Frågan är om man behöver
Kontakta SAS för utbyte eller om detta var utskickat innan de hann uppgradera mig. Detta blir ju utökade kostnader för SAS om
det är flera som råkat ut för detta. På hemsidan är det Diamant men inte på appen, där det fortfarande är guld.

Samma här, Diners meddelade dock att det blev ett misstag och att Diamond-korten skickas efter den 22april. Lustigt att det nya EBG-kortet samt taggarna var med gamla formspråket...

Även som Diamant förfaller poäng, mina går ut 31.12.2049 - hyfsat med tid att planera ;-)

Skall bli kul att se om nya poäng/period flyttar fram datumet, eller hur de har tänkt...

Och då har jag fått mitt Diamond välkomstpaket, så passande när jag som omväxling behövde sitta hemma och jobba under eftermiddagen.

Ska se om jag kan få upp några bilder under eftermiddagen... ;)

har en undran om någon vet vad som gäller angående tidsperioden när man ger bort ett guldkort.
känns lite oklart av det jag kan läsa under villkoren.
tänkte ge bort ett guld kort till en som har Juni-Maj som period. Om jag ger det nu, får den personen bara ha status
fram till Maj-14, eller gäller det till Maj -15 .
Så skall jag ge det nu eller vänta till Juni ?

har en undran om någon vet vad som gäller angående tidsperioden när man ger bort ett guldkort.
känns lite oklart av det jag kan läsa under villkoren.
tänkte ge bort ett guld kort till en som har Juni-Maj som period. Om jag ger det nu, får den personen bara ha status
fram till Maj-14, eller gäller det till Maj -15 .
Så skall jag ge det nu eller vänta till Juni ?

Det kommer stå 30 maj 2014 tills datumet slår in, sen förlängs det automatiskt till 30 maj 2015 enligt konversation med SAS.

Grattis till er som fått nya Diamondpaketet, otroligt snyggt! Undrar varför SAS envisas med att använda värdelösa gummiremmar istället för läder eller liknande.. Vem ska jag bjuda på lunch och bubbel för en förnyelse av guldkortet? ;)

Toppen