Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Har flera exempel när det fungerat över förväntan:
1. Resa från Beijing när min fru var sjuk och vi hade vårt spädbarn utan eget bokat säte. Då fick vi ta ombord bilbarnstolen och de blockade en hel 4-stolsrad. Han kunde sova i bilstolen i ett säte så gott som hela resan till vår och medpassagerarnas glädje....

2. Senast tillbaka till Beijing via köpenhamn då jag ville uppgradera till ekonomi extra för poäng. Istället blockade de återigen en hel 4-rad så jag kunde slumra större delen av resan. Jag är 2 m lång så det var värt väldigt mycket.

Efter endast 2 dagar har jag fått svar av SAS customer care att dem beviljar min ansökan om kompensation enligt EU 261/2004 då min flight SK142 blev inställd i måndags.

Jag valde resecheckar på 500 Euro istället för 250 Euro i kontanter.

Lät mig komma med 07:20 CPH-OSL lite lätt och smidigt direkt vid gaten istället för 08:10 som jag egentligen var bokad på.
Var framme lite väl tidigt på flygplatsen...
Varken SAS.se eller mobilappen visade några lediga platser på 07:20 när jag försökte boka om själv.
Tackar!

Efter endast 2 dagar har jag fått svar av SAS customer care att dem beviljar min ansökan om kompensation enligt EU 261/2004 då min flight SK142 blev inställd i måndags.

Jag valde resecheckar på 500 Euro istället för 250 Euro i kontanter.

Både svarstiden och svaret var imponerande från SAS sida. Bra jobbat SAS och grattis till dig som slapp tjafsa om dina rättigheter. :)

Jag hade en trevlig tjej till bordet för någon vecka sedan, som jobbar med affärsresor på en av de större affärsresebyråerna. Självklart tipsade jag henne om BC.se, som hon inte kände till (!).

Men hon berättade också att av alla de stora bolagen har SAS absolut överlägset bäst kundtjänst i hennes byrås ögon. Snabba, proffsiga och aldrig något "tjafs". Hon upprepade gång på gång: SAS är outstanding även i ett internationellt perspektiv när det gäller kundhantering och att lösa problem. Det finns det säkert olika åsikter om här, men det var ändå lite trevligt att höra faktikst.

SAS Kontakt vi hemsidan skrev:
Tack för att du hör av dig till SAS Customer Care

Vår svarstid är 2 – 3 veckor, men vi gör vårt bästa för att svara dig så fort som möjligt.

Hånfullt, eller hur ska man egentligen uppfatta detta?

Edit:
Skrev i fel tråd. Får väl balansera upp detta med att tycka att nya Eurobonus ser lovande ut. Bra gjort SAS.

Last edited:
Toppen