Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

Yepp, märkte att dom förlängt kampanjen. Ni som inte testat - gör det, jag är också glatt överraskad.

Ett löjligt plus är att det också finns dricka i bilarna (dvs mineralvatten) och sist jag åkte så fanns ingen dricka framme, jag frågade chauffören och han stannade direkt på lämpligt ställe och försåg mig och min vän med varsin - stilpoäng! Den satt bra efter över två timmars show på Cirkus.

Skäms för att posta länken men klia varandra i detta vänliga forum är aldrig fel

https://uber.com/invite/tz2kv (glöm inte drickan)

Har någon färska erfarenheter av Uber i NYC? Prismässigt verkar det ju vara helt självklart att välja Uber vid transporten EWR-Manhattan?

Jag åkte med dem för ett par månader sedan. Förutom att de skulle vara där om "3 minuter" i runt 20 minuter så har jag inget att klaga på.

Har fortfarande inte prövat Uber i Sthlm men i NYC nyligen testade jag igen. Toksmidigt när det är omöjligt att få tag på en taxi och utan tvekan det snabbaste sättet att ta sig till/från flygplatserna. Taxi som alltid är motiverad att ta den längsta/segaste vägen till EWR/JFK är helt bortsprungna av Uber som tagit mig till båda flygplatserna till/från på under en timme vid 4 st olika tillfällen.

Jag kör mycket uber i london och ibland är det svårt att få tag i en bil från heatrow eftersom de officiellt inte stödjer pick up från heatrow. har uber i NYC pickup från JFK?

Jag kör mycket uber i london och ibland är det svårt att få tag i en bil från heatrow eftersom de officiellt inte stödjer pick up från heatrow. har uber i NYC pickup från JFK?

Japp. Man får dock gå ut till den yttre "ringen" snarare än den vanliga Passenger Pickup punkten. (dvs 50m extra). Iochmed att bilarna har GPS så ser man ju på mobilen var de stannar på kartan.

Fick lära mig en del om Uber igår under min resa.. Något jag inte visste var att chauffören måste betygsätta kunden innan han kan ta en ny körning. Kunden betygsätts på samma sätt som vi betygsätter chauförren, dvs med 1 till 5 stjärnor.

Skulle vara intressant att se sin rating :)

Fick lära mig en del om Uber igår under min resa.. Något jag inte visste var att chauffören måste betygsätta kunden innan han kan ta en ny körning. Kunden betygsätts på samma sätt som vi betygsätter chauförren, dvs med 1 till 5 stjärnor.

Skulle vara intressant att se sin rating :)
Ännu mer intressant om man snabbare får bil om man har hög rating :D

Ska prova Uber för första gången från Dulles IAD till stan.
Behöver man ha internet efter det att man beställt bilen? Jag tänkte använda internet på flygplatsen för att beställa men sen tänkte jag undvika roaming...

Ännu mer intressant om man snabbare får bil om man har hög rating :D Ska prova Uber för första gången från Dulles IAD till stan. Behöver man ha internet efter det att man beställt bilen? Jag tänkte använda internet på flygplatsen för att beställa men sen tänkte jag undvika roaming...

Du får fråga :) Du behöver inte ha internet under eller efter resan. Koppla upp dig när du har möjlighet för att betygsätta chauffören.

Om du inte använt uber tidigare så kan du få 140:- att åka för :). Skriv in min kod e39q7 under erbjudande ;).

Du får fråga :) Du behöver inte ha internet under eller efter resan. Koppla upp dig när du har möjlighet för att betygsätta chauffören.

Om du inte använt uber tidigare så kan du få 140:- att åka för :). Skriv in min kod e39q7 under erbjudande ;).
Tack men har redan signat upp och fått 140 kr med annan kod.

Toppen