Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bokade UME-ORD i C 11 juni till 18 juni för mig och min sambo med min 2-4-1. Jag förstår verkligen att det är svårt att hitta för sommaren nu.

Samma här, men 5-9 juni. Sista biljetterna, bokade i november i fjol... Tror alla som vill till USA i sommar och försöker boka nu eller ännu senare har en RIKTIG utmaning....

Last edited:
Jag har mer eller mindre givit upp att hitta businessbiljetter för poäng med SAS. Förra vouchern brann inne, men jag är inte bitter för det. För min del lockar det mer att använda den då SAS får sina nya plan, och jag ser det som att det är värt att vänta på det. Alternativt använder jag poängen för att åka business eller first med någon annan *A-carrier. Känns som att det är bättre valuta för pengarna, trots att 2-4-1 inte fungerar då.

Jag har mer eller mindre givit upp att hitta businessbiljetter för poäng med SAS. Förra vouchern brann inne, men jag är inte bitter för det. För min del lockar det mer att använda den då SAS får sina nya plan, och jag ser det som att det är värt att vänta på det. Alternativt använder jag poängen för att åka business eller first med någon annan *A-carrier. Känns som att det är bättre valuta för pengarna, trots att 2-4-1 inte fungerar då.

Du har inte funderat på Asien? Till PVG är det t ex inga problem att utnyttja vouchern och därifrån tar du dig lätt vidare, om du vill. Som joemume säger lär det knappast bli enklare med USA framöver i vår/sommar..

Så, nu har jag 2 bokade Eco säten (go ahead and laugh) den 3:e Maj-17:e Maj till EWR med avsikt att vara vår språngbräda till USAs västkust.

En udda grej när jag bokade dock. Jag erbjöds bättre säten för 345:- dels på rad 25 och 31.
31 är exit row så den förstår jag, däremot vet jag att den är precis vid toaletterna dessutom så jag tyckte det inte var värt. Men rad 25?? Det verkar ju bara vara en rad i mängden, varför erbjuds den som "bättre" säten?

Så, nu har jag 2 bokade Eco säten (go ahead and laugh) den 3:e Maj-17:e Maj till EWR med avsikt att vara vår språngbräda till USAs västkust.

En udda grej när jag bokade dock. Jag erbjöds bättre säten för 345:- dels på rad 25 och 31.
31 är exit row så den förstår jag, däremot vet jag att den är precis vid toaletterna dessutom så jag tyckte det inte var värt. Men rad 25?? Det verkar ju bara vara en rad i mängden, varför erbjuds den som "bättre" säten?

Jag har aldrig hört talas om att SAS skulle ta betalt för vissa särskilda säten på sina flygningar. Var det Tallinn som erbjöd detta?
Om du går in och kollar på din bokning på sas.se, vilka platser kan du då välja mellan?

Jag har aldrig hört talas om att SAS skulle ta betalt för vissa särskilda säten på sina flygningar. Var det Tallinn som erbjöd detta?
Om du går in och kollar på din bokning på sas.se, vilka platser kan du då välja mellan?

Talinn var det och jag blev faktiskt lite paff också, det kändes lite Ryan Air.
Som det ser ut nu när jag går in och kollar se/ändra min boknign på sas.se så kan jag inte ändra... någonting!
Ytterligare en ny "förbättring?".

EDIT: Kunde inte göra någon ändring på SAS hemsida. Gick in på Lufthansas hemsida och kunde där ändra sätten. bl.a. till rad 31. Vad är det för skojeri Talinn kör med?

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen