Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Talinn var det och jag blev faktiskt lite paff också, det kändes lite Ryan Air.
Som det ser ut nu när jag går in och kollar se/ändra min boknign på sas.se så kan jag inte ändra... någonting!
Ytterligare en ny "förbättring?".

Är du EBG? Är det så att SAS anser att Tallin är en "resebyrå" och "låser" bokningarna som verkar vara ny praxis om jag har förstått det rätt.

Är du EBG? Är det så att SAS anser att Tallin är en "resebyrå" och "låser" bokningarna som verkar vara ny praxis om jag har förstått det rätt.

Ja, det låter troligt, om jag får spekulera. Att SAS väljer att skilja resebyråbokningar från sina egna är rätt lågt och knappast ett tekniskt dilemma då det fungerat kanon fram till mitten av december.

Mycket märkligt agerande av Tallinn. Men du kan alltid ringa vanliga kundtjänst, (behöver inte vara Eurobonus) och fixa seatningen. Har fungerat utmärkt för mig alla år.

Det verkar som SAS infört avgift för vissa platser. Jag fick upp en ruta med priser för seating när jag nyligen bokade en bonusresa. Nu bokade jag i Plus så det stod då 0 kr.

Tillförde denna kommentar på föregående post men nu hamnade den på den andra sidan:

EDIT: Kunde inte göra någon ändring på SAS hemsida. Gick in på Lufthansas hemsida och kunde där ändra sätten. bl.a. till rad 31 (som Talinn ville ha extra för). Vad är det för skojeri Talinn kör med?
---

Kan tillägga att jag är vanlig EBB numera.

Incheckning och val av sittplats 0:-
Alltid med SAS - SAS

"Nyhet! Nu finns möjligheten för dig som bokar en resa i SAS Go till USA eller Asien att förboka någon av de mest attraktiva sittplatserna ombord mot en kostnad på 300 SEK/sträcka. Detta gäller sittplatser, med bra benutrymme, vid fönster eller mittgång i den främre delen av SAS Go. Du som är EuroBonus-guldmedlem kan boka de attraktiva sittplatserna utan extra kostnad.

Om du föredrar att inte förboka någon av de mest attraktiva sittplatserna, är du fortsatt välkommen att förboka någon av de övriga platserna utan kostnad eller så kan du som vanligt välja din sittplats när du checkar in från 22 timmar före avgång och behåller den som vanligt."

Välj sittplats ombord - SAS

"Nyhet! Nu finns möjligheten för dig som bokar en resa i SAS Go till USA eller Asien att förboka någon av de mest attraktiva sittplatserna ombord mot en kostnad på 300 SEK/sträcka. Detta gäller sittplatser, med bra benutrymme, vid fönster eller mittgång i den främre delen av SAS Go. Du som är EuroBonus-guldmedlem kan boka de attraktiva sittplatserna utan extra kostnad.

Om du föredrar att inte förboka någon av de mest attraktiva sittplatserna, är du fortsatt välkommen att förboka någon av de övriga platserna utan kostnad eller så kan du som vanligt välja din sittplats när du checkar in från 22 timmar före avgång och behåller den som vanligt."

Välj sittplats ombord - SAS

Jaha, se där, så mycket för 0 kr då! :)

Som det ser ut nu när jag går in och kollar se/ändra min boknign på sas.se så kan jag inte ändra... någonting!
Ytterligare en ny "förbättring?".

EDIT: Kunde inte göra någon ändring på SAS hemsida. Gick in på Lufthansas hemsida och kunde där ändra sätten. bl.a. till rad 31. Vad är det för skojeri Talinn kör med?

Jag har samma fenomen på en bonusbokning (Go ut, Business hem) i sommar till just EWR. Funkar fint att ändra plats via LH. Mina andra bonusbokningar går dock fint att pilla på hos SAS...
Det kanske är något USA-specifikt?

Jag har samma fenomen på en bonusbokning (Go ut, Business hem) i sommar till just EWR. Funkar fint att ändra plats via LH. Mina andra bonusbokningar går dock fint att pilla på hos SAS...
Det kanske är något USA-specifikt?

Tyvärr inte. Alla bokningar som inte är gjorda online (sas.se) eller via SAS-telefonbokning är i hundgården from mitten av december. Fasen vet VARFÖR man gjort detta. Jag känner mig rejält irriterad, en funktion som inte kostar nåt extra - den var man TVUNGEN att ta bort för att visa vem som man skall boka resor hos?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen