Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

@Dr Miles. Tack för snabba svar. Det verkar som om min BC hjärna har utvecklats.

Jag glömde att nämna om Finnair brukar att ha sämre bonusresor tilllgänglighet i Business class longhaul än andra. Du kan leka med Qantas Frequent Flyers webbsida så du får ett hum av tillgängligheten.

Jaha nu är det dags att fasa ut sig ur USDM och lära sig AAdvantage istället. Har några funderingar på hur detta skulle påverka min favoritsträcka CPH-BNE. Så om någon har några tips tages de tacksamt emot. Till skillnad från många andra awardresor här så är jag intresserad av så snabba förbindelser som möjligt. Det blir tillräckligt mycket skumpa i alla fall.

Hur slår olika routings på kostnaden? Begränsningen ligger i att bytet måste ske i[ Singapore, Bangkok, Hong Kong, Shanghai, eller Tokyo för att minimera poänguttaget. Vilket gör att Malaysian Airways faller bort, annars flyger de från BNE.
Det ser ut som det kan gå att boka via Kuala Lumpur när man flyger mellan Europe-zon och South Pacific-zon. Prova att ringa till American Airlines kundtjänst och kolla med dem.

FlyerTalk Forums - View Single Post - AA and Partner Airline Award info, rules (NOT for oneworld Explorer Awards) ARCHIVED

BrewerSEA@FlyerTalk skrev:
Originally Posted by pogonation
2 questions both relating to Europe - South Pacific awards:

1) I read the sticky and KUL is not included as one of the cities you can transit in... I assume this should be okay, now that MH has been added to OW?

2) Would QF9 from MEL-LHR be allowed as it actually has a technical stop in DXB but I would be planning on booking on the single flight number as MEL-LHR ''direct''

Any help with these questions would be greatly appreciated?

1) Yes, I have read at least one report of someone successfully booking SWP-Europe via KUL as a single award, that rule is simply out-of-date.

2) Yes, as long as you book it as the direct flight it will be allowed. This can easily be confirmed on AA.com which now permits booking of QF awards.

Jag har använt BA sida, det var där jag hittade platserna med Malaysia Airlines. Även CX kom på deras sida när jag sökte. Jag fick upp mer alternativ när det gällde Asien på BA sida än på AA. Däremot kommer det upp mycket Finnair på AA sida.

Jag har använt BA sida, det var där jag hittade platserna med Malaysia Airlines. Även CX kom på deras sida när jag sökte. Jag fick upp mer alternativ när det gällde Asien på BA sida än på AA. Däremot kommer det upp mycket Finnair på AA sida.

Vill minnas att CX flighter inte är sökbara från AA's sida. Däremot kan du ju se tillgängligheten på-sidan och sedan får du ringa AA.

Letar just nu efter en F-award med CX HKG - Europa (med AA-miles).

Som Dr. Miles skriver i en annan tråd

Dock det är alltid lättare att hitta F award plat på Amsterdam - Hong Kong linjen än London - Hong Kong linjen, trots att Cathay har 4 flighter per dag mellan London - Hong Kong.

blev jag fundersam när AAs sökmotor berättar för mig att F inte är tillgängligt på sektorn HKG-AMS.
En sökning på Cathays hemsida verkar visa att F erbjuds enligt nedan
Amsterdam
London
Frankfurt
Paris
Milano
Rom

Är detta något nytt? Sämre möjligheter att hitta F-awards isåfall.

Letar just nu efter en F-award med CX HKG - Europa (med AA-miles).

Som Dr. Miles skriver i en annan tråd

blev jag fundersam när AAs sökmotor berättar för mig att F inte är tillgängligt på sektorn HKG-AMS.
En sökning på Cathays hemsida verkar visa att F erbjuds enligt nedan
Amsterdam
London
Frankfurt
Paris
Milano
Rom

Är detta något nytt? Sämre möjligheter att hitta F-awards isåfall.
Cathay Pacific la ner First class service till Amsterdam och Rom. Jag kommer inte ihåg exakt när det hände men kanske runt 2012.

Jag sitter som så många andra här med en massa USDM poäng som kommer att bli AA poäng om några veckor. Har själv dålig erfarenhet av att boka award på OW... såå vilken OW bolagssida speglar verkligheten bäst när det gällar awardstolar som kan bokas med AA poäng? Har själv fastnat lite för QF. Någon som har ett bättre tips?

Toppen