Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Just detta hotell verkar extra svårt med uppgraderingar också. Bokade just ett rum och i bekräftelsemailet står det med röd text: HHonors upgrades at check-in are restricted due to limited hotel inventory.

Jag har också bokat det nya Hilton Cabana Miami Beach men inte bestämt vilket det blir ännu. Uppgraderingsmöjligheten borde vara bättre för en guldmedlem medans läget förmodligen är sämre (har aldrig varit i Miami förut). I-landsproblem...

helt omöjligt är det inte :) i somras hade vi:
1 KING BED 1 BEDROOM SUITE OCEANFRONT samt 2 BDRM SUITE OCEANFRONT när vi hade två rum i tre nätter :) sembl filmade i bästa Sven Nykvist dogma med kamera. Väldigt trevligt, och utan tvekan en topp 3 plats av uppgraderingar all-time för min del. Respektive 80 och 100kvm :)

Blev uppgraderad på Hilton Berlin från billigaste rummet till executive rum. Fick erbjudande före resan att köpa uppgradering till executive rum för 35 euro men tackade nej och det gick ju vägen ändå :). Tycker generellt sett att det är trevligare att dricka gt i lokala barer än att sitta i en lounge så jag betalar inte extra för executive rum, blir dock gärna uppgraderad. Är HHonors Gold.

Hilton Berlin är alltid duktiga att uppgradera till minst Executive för både Guld och Diamonds så där ska du aldrig tacka ja vid bokningen även om det är prisvärt. För 35 Euro kan man dricka och äta rejält i loungen som jag måste säga är en av Europas bästa på Hilton.

Hur är dem i Asien? Jag är ju Platinum Ambassador på IC och brukar bo på IC i Shanghai c:a 40 nätter per år. Brukar boka club room och får alltid en stor svit. Men ibland kan jag ändå tröttna lite på IHG och funderar på att gå tillbaka till Hilton där jag var Diamond förr, dock tyckte jag Hilton var så otroligt olika i standard från stad till stad (vilket ju Crowne Plaza är också, inom IHG). Då var jag mestadels i USA och flängde på den tiden.

Iaf, någon som har lite erfaranheter från Shanghai att dela med sig? :)

Jeg har lige booket Conrad Centennial Singapore og kunne umiddelbart efter vælge en opgradering til "Business Room" for 0 SGD.

På min booking bekræftelse fra Hilton Tokyo står der med rød tekst "Guests please note that a Smart Casual dress code applies at executive lounge." Jeg har bare booket et "almindeligt" værelse, nogen der ved om det er en indikation på en opgradering?

Jeg er HHonors Gold.

Jeg har lige booket Conrad Centennial Singapore og kunne umiddelbart efter vælge en opgradering til "Business Room" for 0 SGD.

På min booking bekræftelse fra Hilton Tokyo står der med rød tekst "Guests please note that a Smart Casual dress code applies at executive lounge." Jeg har bare booket et "almindeligt" værelse, nogen der ved om det er en indikation på en opgradering?

Jeg er HHonors Gold.

Mycket troligt, gå in och kolla bokningen online på Hilton.com, där brukar man kunna se om man är uppgraderad.

Uppgraderad som Hilton Gold i helgen 17-JAN-2014 till 19-JAN-2014 på Doubletree by Hilton Amsterdam Centraal från KING DELUXE ROOM till QUEEN HILTON EXECUTIVE. Fick därmed tillgång till loungen, vilket förvisso inte var jättemycket att hurra för.

Visade sig på söndagsfrukosten, som gränsade till katastrof, att hotellet var överbokad (tack vare någon "kampanj" enligt front desken). Loungen blev därför tillfälligt omgjord från lugn oas till extra buffébord för kreti och pleti när folk slogs om smulorna.

I övrigt mycket nöjd med hotellet.

Jeg er HHonors Gold.
Vet ej om det är tecken på upgrade men jag är hhonors gold och bokade et "almindeligt" værelse och fick exec floor med lounge.

Toppen