Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du säker på att det var Plus och inte Business?
SAS har ju bara Go och Plus inom Europa, så ja, jag är säker. Oavsett så skall man ju inte kunna blanda. Sen behövde jag bara betala för verkliga klasser, och inte den dyraste. Så istället för 25000 + 25000 så blev det 15000 + 25000.
 

Filip

Medlem
SAS har ju bara Go och Plus inom Europa, så ja, jag är säker. Oavsett så skall man ju inte kunna blanda. Sen behövde jag bara betala för verkliga klasser, och inte den dyraste. Så istället för 25000 + 25000 så blev det 15000 + 25000.

Ja såklart det är så :). Bara jag som är helt insnöad på long haul.
 

perhall

Medlem
Jag blev nyligen erbjuden Economy dit och Business hem (ARN-EWR) och då frågade jag om man normalt får mixa platser och de sa att det går bra (är EBG).
Per
 
Jag blev nyligen erbjuden Economy dit och Business hem (ARN-EWR) och då frågade jag om man normalt får mixa platser och de sa att det går bra (är EBG).
Per
Det var något liknande som hände mig. Jag till och med sade att det blir plus eftersom det inte fanns go på vägen dit. Det var agenten som själv föreslog att mixa klasser...
 

Homer

Medlem
Glöm inte vad SAS gubben sa!
Om det går ibland när någon i Tallinn känner för det så är det alltså inte sant
och det är helt andra skäl till att man inte får boka så.

BusinessClass: Varför går det inte att boka mixad kabinklass (exempel Economy Extra på utresa och Business Class på hemresa)?

Wassborn: Det är en rent systemteknisk fråga. Vårt IT-system kan inte hantera detta på rabatterade biljetter som 2-4-1 kupongerna utgör. Detsamma gäller för övrigt även våra point bargains. Det är en tidsfråga innan vi hunnit uppdatera systemen men jag kan inte säga när. Vi vill gärna erbjuda mixade biljetter.
 

perhall

Medlem
Det var något liknande som hände mig. Jag till och med sade att det blir plus eftersom det inte fanns go på vägen dit. Det var agenten som själv föreslog att mixa klasser...
Så var det för mig också. Jag skulle inte ens komma på att föreslå det i detta läge eftersom det står så tydligt i instruktionerna att det gäller t/r med SAS i samma klass dit och hem.
Per
 

NotRyan

Medlem
Jag tror nog inte att dom är förbjudna att göra det, bara att det krävs en work-around som kanske alla inte känner till och därför skriver SAS att det inte går. Det är mycket jag har gjort i IT-system som inte officiellt går att göra....

Mvh
/NotRyan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen