Senaste nytt

Rean från Sverige har börjat

Homer
är det bara jag som reagerat på att åka a318 JFK-LCY...
räckvidden är väl ca 2800km?
Det står upp till 3.250 miles (ej km) på Airbus webbsida. :confused:

Airbus skrev:
The A318 seats 107 passengers in a typical two-class cabin layout over a range of up to 3,250 nm/6,000 km, powered by CFM56-5 or PW6000 engines.
A318 aircraft: A318 range, specifications (dimensions, seating capacity, performance), cabin | Airbus | Airbus, a leading aircraft manufacturer

Det finns både fares I7SALE och IL7SALE.
IL7SALE är minst 2.000 SEK billigare än I7SALE och resan med IL7SALE gäller för utresa mellan 2014-APR-12 och 2014-APR-27.

Det förklarar varför jag inte får fram de riktigt låga priserna. Får bara strax över 14k till NYC i CW, men det är ju helt OK det också. Iaf om man jämför med ordinarie 23k eller vad de nu vill ha.

Dr. Miles på airbus hemsida står 2800km och 100 pax

edit; det står precis som du säger men varför har de i så fall 2 olika uppgifter. man ska aldrig bara lita på en plats...

Edit2; agehall jo, jag såg det senare när jag kollade fler sidor men sidan doktorn hänvisade var samma som jag snabbgooglade och på den sidan visas 2800km...åtminstone som den visas på min lilla gamla samsung. vill dock ej gå mer ot :)

Last edited:
Spelar det någon roll om man bokar på AA eller BA? Jag får upp hela resan till HNL på mitt BA-konto nu direkt fast jag bokat via AA. AA mellan LAX-HNL står bokat som First. Resten i Club. Funkade att boka via AA- hemsida hursomhelst. ARN-HNL 17k st.

Jo det gör det, inom Europa och över atlanten med BA/IB fligthnummer 150% Avios intjäning med AA 125%
å andra sidan bokas USA inrikes segment i Business om det är BA och First om det är AA= fler TPs och fler Avios.

är TPs viktigt är det såhär man ska boka till HNL
http://www.businessclass.se/forum/b...-baec-tier-points-run-trad-34.html#post203627

@Dr. Miles på airbus hemsida står 2800km och 100 pax

Eh? Nej. Det står 5950km för att vara exakt.

Screen-Shot-2014-01-03-at-18.21.jpg

Någon annan som fått det här? :)

Our biggest sale of the year spans the globe. And as a thank you for being a registered customer we're giving you an additional 5% discount on top of sale prices if you book in the next 7 days. Simply quote your unique discount voucher code

Toppen