Senaste nytt

Risk för nedgradering från First class?

Agehall är på stridshumör idag - hämtat dig från julbordet? :D

Jag tror inte du behöver oroa dig, du kommer få flyga First Class på fredag. Ser fram emot en recension med bilder!

Martin Björnström Jag borde ha skrivit ett eller ett par resereportage för längesen med tanke på mitt resemönster. Nu är det väl dags att ta tag i det. Har ett tiotal BA F resor med bilder mm ifrån. Men Jag ska komma ihåg att ta bra bilder på fredag om jag får åka F.

Ser att det är 2 lediga stolar på min flight när jag kollar seat mappen på MMB. En av dem säljer de nu om man väljer LHR-JNB. (går ej från ARN!!! skumt?) De har även öppnat upp några C säten från Stockholm ser det ut som. Skumt att kunna boka CW fr ARN men inte F.

Det är väl 75% av kostnaden för biljetten på det nedgraderade segmentet man får tillbaka. Och har du betalat i Miles så får du tillbaka 75% av dessa.

Så har det varit när jag blivit nedgraderad några gånger. Flög senast GOT-LHR-MIA och missade långflighten pga datorstrul i GOT-maskinen. Fick välja mellan F med BA 24h senare eller C med UA. Tog det senare alternativet och fick 75% av Avios för LHR-MIA tillbaka.

Plus €600 eftersom jag kom till MIA 6h senare än planerat.

Toppen