Senaste nytt

Sammanslagning av American och US Airways (2013-DEC-09)

Nu kom det mail:

US Airways skrev:
Dear AGEHALL,
Today is a big day for American Airlines and US Airways.
Our merger has legally closed, which means we're taking an exciting step toward building the new American. We're combining to form a stronger airline with an extensive network, greater schedule options and a modern, fuel-efficient fleet.
It's important to note that there is no impact to any existing reservations you may have with American Airlines or US Airways at this time, and any mileage balance or elite status you have earned in either frequent flyer program is completely safe. You can continue to earn miles through existing Dividend Miles participating companies – including the US Airways MasterCard® and US Airways Visa® credit cards – and redeem those miles for the same great awards.
We'll continue to function as two separate airlines for quite some time and very few changes will happen immediately. For now, you won't see any changes to your travel experience as we will be focusing completely on delivering a superior operation during the busy holiday travel season. But beginning in early January, we'll announce exciting new benefits such as the ability to earn and redeem miles on both carriers and reciprocal lounge access.
We're excited to share that we plan to join the oneworld® alliance on March 31, 2014, which means our Dividend Miles members can look forward to mileage earning and redemption opportunities, reciprocal elite benefits and lounge access on oneworld carriers.
We'll exit Star Alliance on March 30, 2014 and, as of today, we'll no longer offer codeshare flights for sale on United Airlines. Rest assured any reservations you may have with United Airlines and other Star Alliance partners are safe, and you'll continue to earn miles and receive benefits until that time. Learn more about our journey to oneworld, as well as new codeshare opportunities coming soon by visiting usairways.com/arriving.
Your continued loyalty is very important to us and we will be working hard in the coming weeks and months to deliver a world class travel experience. Look for additional communications from our new American team on these and other benefits headed your way. You also can stay up-to-date on the latest developments by following our social channels.
I'm excited to start this journey and look forward to building a stronger airline for you.
Sincerely,

Vi ser ett par saker; utträde ur *A 30/3 och inträde i OW 31/3. Det andra jag noterar är att vi inte längre kan boka codeshare med UA via US. (Oj vad vi gråter!)

Nu väntar vi bara på att höra om när förändringar i USDM kommer...
 
Vad betyder egentligen denna kommentar från Lojalitetssnubben???

"Also, the AA’s requirement of having a filed paid fare for the same routing is something that other airlines don’t require."

Det kan väl inte vara så att man måste ha flugit motsvarande sträcka med AA tidigare för att kunna ta award?? Det borde väl vara så att han menar att AA måste kunna ställa ut biljetten med eget PNR genom att det är egna flighter eller codeshare?
 
Det innebär att du bara kan flyga routings som du skulle kunna köpa en biljett för. Det är en klar begränsning jmf med hur USDM har funkat.
 
Vad betyder egentligen denna kommentar från Lojalitetssnubben???

"Also, the AA’s requirement of having a filed paid fare for the same routing is something that other airlines don’t require."

Det kan väl inte vara så att man måste ha flugit motsvarande sträcka med AA tidigare för att kunna ta award?? Det borde väl vara så att han menar att AA måste kunna ställa ut biljetten med eget PNR genom att det är egna flighter eller codeshare?
Jag vet inte om jag har tolkat kommentaren rätt, men jag tror att det betyder att det måste finnas fare mellan stad AAA och stad BBB för att kunna boka bonusresor. Detlta SkyMiles har liknande restriktion.
 
Japp, som nämnts ovan är det att det måste finnas ett publicerat pris för att man skall kunna ta ut AA-awards

Säg exempelvis att det inte finns ett publicerat pris mellan Providence, Rhode Island och Göteborg så kommer man inte heller kunna boka en bonusresa den rutten, trots att det går utmärkt att hitta flyg för att få ihop resan. Oneworld awards har dock inte den begränsningen (tror jag) men är i gengäld lite dyrare i vissa fall.
 
Det innebär att du bara kan flyga routings som du skulle kunna köpa en biljett för. Det är en klar begränsning jmf med hur USDM har funkat.
Det är extremt dåligt - glöm alla roliga routings!
Nja, det är inte publicerad routing, utan publicerad fare.

Så t ex om det finns Göteborg-Ushuaia (USH) så kan du flyga valfri routing inom begränsning.
Det är dock i stort sätt kan man inte flyga via en tredje zon hos AAdvantage när man bokar All partner airlines award. Undantaget kan ni läsa texter nedan.

*AAdvantage Award travel via a third region exceptions

To/From: Via

North America to/from Indian Sub Continent/Middle East can connect in: Europe
North America to/from Africa can connect in: Europe
North America to/from Asia 2 can connect in: Asia 1

Central/South America 1 to/from Indian Sub Continent/Middle East can connect in: Europe
Central/South America 1 to/from Africa can connect in: Europe
Central/South America 1 to/from South Pacific can connect in: South America 2

South America 2 to/from Indian Sub Continent/Middle East can connect in: Europe

Indian Sub Continent/Middle East to/from Asia 1 can connect in: Asia 2
Indian Sub Continent/Middle East to/from South Pacific can connect in: Asia 2

Africa to/from Asia 1 can connect in: Asia 2

Asia 1 to/from Europe can connect in: Asia 2
Asia 1 to/from South Pacific can connect in: Asia 2

Europe to/from South Pacific: via Singapore, Bangkok, Hong Kong, Shanghai, Tokyo
http://www.businessclass.se/forum/o...dvantage-all-partner-airlines-award-trad.html
 
Hm, jag kan ha missat eller glömt men vet vi hur länge man kommer kunna boka för sina poäng innan något med sammanslagningen gör att det blir nya regler. Sitter med 110K och hade tänkte åka nästa höst.
 
Toppen