telelina
Medlem
Rent allmänt tycker jag det låter bra!
Har inte utforskat bonusresandet med SAS (än) så där har jag inga kommentarer.
Tycker att de tänkt till när de gett silver lounge access under semestertider. Jag hade silver i 11,5 mån innan jag kvalade in för guld & under den tiden hade jag inte så mycket användning för silverstatusen, förutom några enstaka business check in. Har åkt på business & plusbiljetter privat (endast economy i tjänsten) & fick på så sätt upp ögonen för fast track & lounge. Detta fick mig att jobba mot guldet för att kunna ha dessa bekvämligheter även när jag åker GO/Economy i tjänsten. Jag tror att tillfällig lounge access & fast track kan skapa ett intresse för folk att jobba mot guldet.
Rent allmänt borde kanske SAS lägga ut likande "lockbeten" där man vid begränsade tillfällen får prova på hur det är att ha nästa statusnivå, givet att det passar.
Nu ska SAS få ett gratis marketing tips...
Jag har kollegor/vänner som garanterat skulle bli minst eurobonus silver om de bara krediterade till EB. Ibland reser de med SAS och ibland väljer de andra bolag. När jag frågar dem varför de inte är medlemmar svarar de: "Det ger väl ändå inget". SAS borde göra riktade kampanjer till dem typ: "Du behöver bara resa 2T&R till innan ditt medlemsår går ut 30 juni för att bli silver/guld då får du följande bekvämligheter... x,y & z. Man behöver någon som säljer in idén om varför man ska samla poäng på ett lättbegripligt sätt, folk behöver se bilden av sig själva sittandes med en öl i loungen istället för i en stressig terminal och vad de ska göra för att nå dit, de måste se målet.
BC.se är väldigt duktiga på att marknadsföra detta och det är helt klart tack vare BC.se som jag nu har fördelar i lite olika program.
Tycker att de tänkt till när de gett silver lounge access under semestertider. Jag hade silver i 11,5 mån innan jag kvalade in för guld & under den tiden hade jag inte så mycket användning för silverstatusen, förutom några enstaka business check in. Har åkt på business & plusbiljetter privat (endast economy i tjänsten) & fick på så sätt upp ögonen för fast track & lounge. Detta fick mig att jobba mot guldet för att kunna ha dessa bekvämligheter även när jag åker GO/Economy i tjänsten. Jag tror att tillfällig lounge access & fast track kan skapa ett intresse för folk att jobba mot guldet.
Rent allmänt borde kanske SAS lägga ut likande "lockbeten" där man vid begränsade tillfällen får prova på hur det är att ha nästa statusnivå, givet att det passar.
Nu ska SAS få ett gratis marketing tips...
Jag har kollegor/vänner som garanterat skulle bli minst eurobonus silver om de bara krediterade till EB. Ibland reser de med SAS och ibland väljer de andra bolag. När jag frågar dem varför de inte är medlemmar svarar de: "Det ger väl ändå inget". SAS borde göra riktade kampanjer till dem typ: "Du behöver bara resa 2T&R till innan ditt medlemsår går ut 30 juni för att bli silver/guld då får du följande bekvämligheter... x,y & z. Man behöver någon som säljer in idén om varför man ska samla poäng på ett lättbegripligt sätt, folk behöver se bilden av sig själva sittandes med en öl i loungen istället för i en stressig terminal och vad de ska göra för att nå dit, de måste se målet.
BC.se är väldigt duktiga på att marknadsföra detta och det är helt klart tack vare BC.se som jag nu har fördelar i lite olika program.
Last edited: