Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lanseras i slutet av januari 2014... Undrar om intjäning år 2013 kommer att ligga till grund för status för Eurobonus 2.0?
Jag har intjäningsperiod JAN-DEC, om jag kommer upp i 100.000 poäng i december 2013 kommer jag då att nästa år att vara guld och inte Diamond? Men om jag hade haft FEB-JAN som intjäningsperiod så hade jag fått Diamond?

Är övertygad om att det kommer att gå till på samma sätt som tidigare d.v.s. har du uppnått den nya Diamond statusen unde 2013 så är du det ett år framåt d.v.s. hela 2014. Har man inte samma grunder som tidigare tror jag att det blir ett herrans liv.
Själv blev jag 3 x guld på poäng och 2x guld på antal resor 2013 så jag förutsätter att jag får Diamond om det införs.

Vad tror ni?[/QUOTE]

Last edited:
Jag gissar att de kommer vara ganska ödmjuka, som sagt de vill nog ha en bra start på allt de nya.

Det ska bli mycket intressant att följa hur om man väljer att förhålla sig till antal poäng vid själva bytet till EB2. Sista fullföljda kvalificeringsperioden eller kanske R12. Min period är Sept-Aug och jag hade då gjort 115.000 poäng. Rullande 12 (Bara Flyg)
ligger bara strax över på 105.000 poäng. // Jonas

Jag undrar varför det är så stor skillnad på de två intervjuerna?
Antar att de menar ARN-NYC
13.500 sek + 400000p
Oslo- NYC
6.500 nok + 400000p

Det är väl jättebra att detta görs, men exemplet att det finns bonusresor i C till NYC är ju ett slag i ansiktet på oss. Antingen så var det ett feltänk, eller så har SAS en hel del att göra i ämnet "förstå sina kunder". Tror man på fullaste allvar att en resa i C för 400.000 poäng OCH 13.500 SEK är ett alternativ så blir jag mörkrädd.

Det ska bli mycket intressant att följa hur om man väljer att förhålla sig till antal poäng vid själva bytet till EB2. Sista fullföljda kvalificeringsperioden eller kanske R12. Min period är Sept-Aug och jag hade då gjort 115.000 poäng. Rullande 12 (Bara Flyg)
ligger bara strax över på 105.000 poäng. // Jonas

Jag utgår ju från att om man uppnådde nivån för Diamond föregående period så blir man Diamond direkt vid införandet och förblir det hela pågående period, samt om man har kvalificerat sig innevarande period så blir man det hela återstoden av denna och nästkommande period. Förloraren blir ju den som inte riktigt nådde upp till Diamond och perioden just gått ut (inte kunnat eller hunnit med ett MR). Jag tror väl dock att SAS kan vara lite flexibla i ett sånt läge.

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Det är väl jättebra att detta görs, men exemplet att det finns bonusresor i C till NYC är ju ett slag i ansiktet på oss. Antingen så var det ett feltänk, eller så har SAS en hel del att göra i ämnet "förstå sina kunder". Tror man på fullaste allvar att en resa i C för 400.000 poäng OCH 13.500 SEK är ett alternativ så blir jag mörkrädd.

Om det finns tillgänglighet på LH/LX kan man ju flyga i First för 150.000 poäng och skatter (vilket borde vara ca 5000 eller något liknande).
Jag hade köpt prisbilden om det var 40.000 poäng plus 13.500 kronor, men inte 400.000 poäng + cash.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen