Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Säkert någon som kommer att hjälpa dig räkna, men jag kan tycka att det inte är så svårt att göra det själv?

Kolla på: Aegean Airlines | Earn Miles

Där ser du att LH ger "flat miles" på A3 och just U-klass ger 1000p så de resorna är ju lättast...

Alltså jag är ledsen men jag måste bara be om ett förtydligande här. Jag är inte riktigt van vid såna här tabeller. Som nu i helgen ska jag t.ex. flyga;

SK1415 ARN-CPH Bokningsklass: L, SK777 CPA-ATH Bokningsklass: L & SK1834 ATH-ARN Bokningsklass: T.

När jag kollar på tabellen på ovanstående länk så är det ju två olika spalter. En med titeln "Effective as of June 9th, 2013" där både T och L klass ger poäng. Men kollar man sedan under finns en liknande tabell med titeln "Effective until June 8th, 2013" där vare sig T eller L klass ger några poäng alls. Är det alltså rätt uppfattat av mig att från och med den 9:e juni i somras så ger även L & T klasserna poäng? Isåfall är det ju toppen ;)

Är det alltså rätt uppfattat av mig att från och med den 9:e juni i somras så ger även L & T klasserna poäng? Isåfall är det ju toppen ;)
De klasser du nämner ger intjäning 100%. Och det är ju bra :)

På Aegeans sida om SAS intjäning framgår att det bara är 4 klasser som inte ger något:
Booking Classes not eligible for accrual I, R, X, N

(Allt framgår ju också exemplariskt i Dr. Miles tabell som inleder denna tråd.)

Nu blev jag lite snopen. Har precis kommit hem från en t/r CPH-SFO där jag blev uppgraderad till C både på ut och hemresan. Innan jag åkte hade jag 1600 Miles på kontot. Alltså blev jag blue member efter utresan och hade räknat med att bli gold efter hemresan. Loggar in på min profil och mycket riktigt har jag fått alla poäng och har dryga 23000 points på kontot. Dock står det bara att jag är Blue. Gick genast in på reglerna för kvalifiering och då står det följande "Once you have collected 16,000 miles within one year from the date which you qualified to the Blue status, you will receive the Gold Card." Tolkar detta som att jag var tvungen att först vara blue och sen tjäna in 16000 poäng. Alltså är jag dryga 5000 poäng short för kvalificering då jag endast fick 10946 poäng efter jag blev blue member. Var helt insnöad på SAS regler där det ju räcker att med 50000 poäng oavsett när du uppnår dom. Någon här får gärna rätta mig om jag har fel men jag får nog helt enkelt acceptera att jag inte läst reglerna tillräckligt noga och bita i det sura äpplet och vänta tills nästa resa för guldkortet. :(

Maybe I jumped the gun or not?!?! Nu står det Card upgrade med dagens datum. Dock står det fortfarande att jag är Blue member. Är det jag som har fått det hela runt bakfoten?

Nu blev jag lite snopen. Har precis kommit hem från en t/r CPH-SFO där jag blev uppgraderad till C både på ut och hemresan. Innan jag åkte hade jag 1600 Miles på kontot. Alltså blev jag blue member efter utresan och hade räknat med att bli gold efter hemresan. Loggar in på min profil och mycket riktigt har jag fått alla poäng och har dryga 23000 points på kontot. Dock står det bara att jag är Blue. Gick genast in på reglerna för kvalifiering och då står det följande "Once you have collected 16,000 miles within one year from the date which you qualified to the Blue status, you will receive the Gold Card." Tolkar detta som att jag var tvungen att först vara blue och sen tjäna in 16000 poäng. Alltså är jag dryga 5000 poäng short för kvalificering då jag endast fick 10946 poäng efter jag blev blue member. Var helt insnöad på SAS regler där det ju räcker att med 50000 poäng oavsett när du uppnår dom. Någon här får gärna rätta mig om jag har fel men jag får nog helt enkelt acceptera att jag inte läst reglerna tillräckligt noga och bita i det sura äpplet och vänta tills nästa resa för guldkortet. :(

Jag har en fråga ang de "Minimum Miles" Aegean anger på sin intjäningssida.

Menar dom att jag resan måste vara minimum 600 miles i Economy discounted eller att jag får minst 600 miles även om resan är kortare? T ex ARN-CPH

Jag har en fråga ang de "Minimum Miles" Aegean anger på sin intjäningssida.

Menar dom att jag resan måste vara minimum 600 miles i Economy discounted eller att jag får minst 600 miles även om resan är kortare? T ex ARN-CPH

Även för sträckor kortare än minimum får du "minimum miles" dvs 600. För längre sträckor får du det faktiska antalet miles.

Tar mina chanser i denna tråd.

Jag samlar poäng hos Aegan som många andra och jag flög nyligen till Sydney med Singapore Airlines och tänkte efterregistrera dessa poäng till Aegan. Nu sex veckor senare har jag inte sett röken av mina miles.

Aegan har inte svarat på mail heller, har någon varit med om detta tidigare och vad gjorde ni åt det?

Toppen