Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Tommy, med all respekt... andra bolag skickar kontinuerligt ut liknande info innan avgång. Du älskar SAS har vi förstått men det vore mer trovärdigt om du någon gång skrev något negativt om SAS. Med tanke på alla dina flighter med bolaget måste du ha dåliga upplevelser också.

Hej A380*G, det stämmer att allt går inte rätt på alla mina avgångar. Ska bli bättre i framtiden att ge kritik också. :) Som du säger prioriterar jag SAS före alla andra alternativa bolag och därför kanske inte ha det bästa kunskapen hur det funkar på andra bolag, men t.ex. när jag rest med LH har jag inte mottagit liknande mail.

Last edited:
Lite OT: Jag är också en SAS-vän men emellanåt flyger jag med andra bolag, oftast LH. Skulle vi starta trådar om LH förtjänster och tillkortakommanden så skulle jag nog kunna fylla den senare. Kanske har jag otur men när två flygningar av tre är en negativ upplevelse så haussar jag inte LH....

Kom just av kvällens 20.20 HEL-ARN med Blue1. Som vanligt mycket bra personal - idag kom de runt med kuddar till alla som ville, både i Go och Plus. Det kostar så lite att visa service och välvilja - synd bara att det inte finns ett tillräckligt maturval på SAS längre.

Kom just av kvällens 20.20 HEL-ARN med Blue1. Som vanligt mycket bra personal - idag kom de runt med kuddar till alla som ville, både i Go och Plus. Det kostar så lite att visa service och välvilja - synd bara att det inte finns ett tillräckligt maturval på SAS längre.

Bara att hålla med. Blue1 brukar leverera och det är verkligen så lite som behövs. Jag har dock noterat att de verkar ha upplägget att när serveringsvagnen passerat Plus så stannar en i personalen kvar i Pluskabinen och sköter om passagerarna där resten av flygningen. Fler som sett det eller är det bara ett sammanträffande? På SAS brukar det vara svårt att få påfyllning i Plus innan serveringen är klar i Minus.

När jag skulle upp till Stockholm för MD80-flygningen blev det ett inställt flyg GOT-ARN, SK2170. Eftersom tiden var knapp sprang jag bort till gaten för planet som gick 15 min innan mitt ordinarie flyg, SK158. Personalen hann inte boka om mig utan skrev upp mitt namn på en lapp och lät mig boarda.

Naturligtvis fungerade inte EB-registreringen så idag (14d efter avresa) blev det till att efterregistrera mina poäng. Av tidigare erfarenheter vet jag att det brukar dröja några dagar/veckor innan poängen trillar in. Men idag fick jag poängen registrerad ca 5 sekunder efter att jag tryckt på bekräfta. 625 poäng och ett värdefullt segment närmare återkvalificering av EBG. Snyggt jobbat SAS!

Men!
Nu när jag kollar närmare så ser jag att SK158 har blivit registrerad... Undrar hur de hanterar min efterregistrering då. Kan man hoppas på poäng på båda :rolleyes: Hur som helst fanns inga poäng registrerade för flygningen när jag kollade i eftermiddags, så något med efterregistrering verkar ha fungerat :eek:

När jag skulle upp till Stockholm för MD80-flygningen blev det ett inställt flyg GOT-ARN, SK2170. Eftersom tiden var knapp sprang jag bort till gaten för planet som gick 15 min innan mitt ordinarie flyg, SK158. Personalen hann inte boka om mig utan skrev upp mitt namn på en lapp och lät mig boarda.

Naturligtvis fungerade inte EB-registreringen så idag (14d efter avresa) blev det till att efterregistrera mina poäng. Av tidigare erfarenheter vet jag att det brukar dröja några dagar/veckor innan poängen trillar in. Men idag fick jag poängen registrerad ca 5 sekunder efter att jag tryckt på bekräfta. 625 poäng och ett värdefullt segment närmare återkvalificering av EBG. Snyggt jobbat SAS!

Men!
Nu när jag kollar närmare så ser jag att SK158 har blivit registrerad... Undrar hur de hanterar min efterregistrering då. Kan man hoppas på poäng på båda :rolleyes: Hur som helst fanns inga poäng registrerade för flygningen när jag kollade i eftermiddags, så något med efterregistrering verkar ha fungerat :eek:

Retroregistrering av SAS-flighter är automatiserad sedan något år tillbaka och är instant, så det du kommer att få är det du fått... :)

Mvh
/NotRyan

Lite OT: Jag är också en SAS-vän men emellanåt flyger jag med andra bolag, oftast LH. Skulle vi starta trådar om LH förtjänster och tillkortakommanden så skulle jag nog kunna fylla den senare. Kanske har jag otur men när två flygningar av tre är en negativ upplevelse så haussar jag inte LH....

Tja, du kan ju skriva av dig här....
http://www.businessclass.se/forum/l...inkl-lx-os-sn-etc-det-haer-gjorde-ni-bra.html

Det verkar inte finnas någon "det gjorde ni INTE så bra" - tråd för Lufthansa, kanske LH-group och Miles & More (Less?) är perfektionen? :D

Mvh
/NotRyan

Bra jobbat SAS! Visserligen lite sen ut från Oslo till Köpenhamn, men det vägdes upp vid ombordstigningen från Kastrup till Tegel när planbyte hade skett. Jag hade bokat 04A i SAS Go med BN sequency 2 (alltså nummer två att checka in) så fick jag nytt säte vid gate; 18B på A319!

Jag beklagade mig för en äldre, mustaschbeprydd dansk herre vid gaten och syftade på att det var extra surt när jag varit så duktig och checkat in tidigt. Han knappade lite på datorn medan han pratade över axeln om något annat ärende och jag stod lite vid sidan som ett fån. Han bytte sedan dator, strök över gamla sätet på boardingkortet, skrev stort och tydligt 3C och räckte över boardingkortet till mig, log brett och sade på knappt förståelig bred danska "Ha en riktig go tur!". Uppgraderad till Plus! Inte nog med att jag slapp mittensäte långt bak så fick jag även sitta med de som betalar mycket (Plus that is).

Egentligen var det inte speciellt mycket till fördel då det ändå är buss på Tegel och att mitt bagage kom, tack vare priotaggen, sist av alla. Men gesten! Gesten! Jag festade på vin under den extremt korta serveringen, passade på sandwichen då jag redan hade bokat middag i Berlin, och landade med stort leende på läpparna och tillfredsställelsen mättad i bröstet. Tack SAS, detta gör att man känner sig värderad som trogen EBG-kund!

Bra jobbat SAS! Visserligen lite sen ut från Oslo till Köpenhamn, men det vägdes upp vid ombordstigningen från Kastrup till Tegel när planbyte hade skett. Jag hade bokat 04A i SAS Go med BN sequency 2 (alltså nummer två att checka in) så fick jag nytt säte vid gate; 18B på A319! Jag beklagade mig för en äldre, mustaschbeprydd dansk herre vid gaten och syftade på att det var extra surt när jag varit så duktig och checkat in tidigt. Han knappade lite på datorn medan han pratade över axeln om något annat ärende och jag stod lite vid sidan som ett fån. Han bytte sedan dator, strök över gamla sätet på boardingkortet, skrev stort och tydligt 3C och räckte över boardingkortet till mig, log brett och sade på knappt förståelig bred danska "Ha en riktig go tur!". Uppgraderad till Plus! Inte nog med att jag slapp mittensäte långt bak så fick jag även sitta med de som betalar mycket (Plus that is). Egentligen var det inte speciellt mycket till fördel då det ändå är buss på Tegel och att mitt bagage kom, tack vare priotaggen, sist av alla. Men gesten! Gesten! Jag festade på vin under den extremt korta serveringen, passade på sandwichen då jag redan hade bokat middag i Berlin, och landade med stort leende på läpparna och tillfredsställelsen mättad i bröstet. Tack SAS, detta gör att man känner sig värderad som trogen EBG-kund!

Ett klockrent exempel på att man faktiskt kan göra en kund som varit med om ett missöde till en nöjdare kund än om inte något hänt - genom hur man tar hand om situationen....

Grattis till uppgraderingen...

Mvh
/NotRyan

Toppen