Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
4 av 4 lyckade från Go till Plus! (t&r Oslo - New Ark + t&r Köpenhamn - Shanghai)

På utresan till Shanghai blev jag faktiskt uppgraderad till C trots att jag bara hade valt SAS Plus i Optiontown, blev informerad om detta vid incheckningen, blev plats 1H vilket inte var helt fel! :)

På utresan till Shanghai blev jag faktiskt uppgraderad till C trots att jag bara hade valt SAS Plus i Optiontown, blev informerad om detta vid incheckningen, blev plats 1H vilket inte var helt fel! :)

Det är faktiskt inte helt ovanligt att optiontown-uppgraderade till Plus också får en op-up och hamnar i Business, har hänt mig också på CPH-PEK.

Det är faktiskt inte helt ovanligt att optiontown-uppgraderade till Plus också får en op-up och hamnar i Business, har hänt mig också på CPH-PEK.

Japp, hände mig första gången jag använde OT på ARN-ORD. Plingade till vid gaten och så fick jag göra debut i SAS C-kabin.

OT ville ha 147 euro för Economy Premium till C på sträckan ORD-ARN i mitten av januari. Tyckte det lät lite väl billigt, får se om den går igenom. Kan tillägga att orginalbiljetten hittade jag för ca 5500 kr enkel väg DEN-ORD-ARN via flighthub.com, vilket är under en tredjedel av priset mot vad SAS/United/Skyscanner/ITA-matrix visar som pris för samma resa (17,820 kr), vet dock inte vilken klass biljetten blev utställd i, men PTR finns och går att verifiera på sas.se.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen