Senaste nytt

American Airlines kampanj - bli guld, platinum eller EXP

Även jag har haft turen att bli godkänd på denna kampanj med poängintjäningen har gått segt. Bara 3028 miles än så länge och 3600 till planerade vilket gör att jag passerar gränsen för gold förhoppningsvis. Är det värt att försöka få ihop 6000 miles till så man når platium eller vad är skillanden mellan gold och platinum? Vad jag kan se är lounge access enda skillnaden, eller har jag missat nått?

Last edited:
Även jag har haft turen att bli godkänd på denna kampanj med poängintjäningen har gått segt. Bara 3028 miles än så länge och 3600 till planerade vilket gör att jag passerar gränsen för gold förhoppningsvis. Är det värt att försöka få ihop 6000 miles till så man når platium eller vad är skillanden mellan gold och platinum? Vad jag kan se är lounge access bara skillnaden, eller har jag missat nått?

Lounge access och 100% bonus på alla Oneworld flygbolag förutom något enstaka få. Bara lounge access bör ju ses som skäl nog för att satsa på Platinum.

Även jag har haft turen att bli godkänd på denna kampanj med poängintjäningen har gått segt. Bara 3028 miles än så länge och 3600 till planerade vilket gör att jag passerar gränsen för gold förhoppningsvis. Är det värt att försöka få ihop 6000 miles till så man når platium eller vad är skillanden mellan gold och platinum? Vad jag kan se är lounge access enda skillnaden, eller har jag missat nått?

Satsa på 30.000 så du blir EXP och får SWU:s.
Du är inte i Los Angeles något? LAX-LHR-JNB finns till hyfsat pris just nu.
Cirka 22.000 miles för 7.300 SEK och kan göras på 2-3 dagar och då är du ju nästan i hamn. :)

Last edited:
Satsa på 30.000 så du blir EXP och får SWU:s.
Du är inte i Los Angeles något? LAX-LHR-JNB finns till hyfsat pris just nu.
Cirka 22.000 miles för 7.300 SEK och kan göras på 2-3 dagar och då är du ju nästan i hamn. :)

Jag är Vegas nu men ska hem om 2 dagar. Har fru och barn så det är svårt kommer ifrån på allt för avancerade resor. Hade gärna sett nått inom Europa som man kan göra på 1-2 dagar.

Jag är Vegas nu men ska hem om 2 dagar. Har fru och barn så det är svårt kommer ifrån på allt för avancerade resor. Hade gärna sett nått inom Europa som man kan göra på 1-2 dagar.

Har du ledig tid i November?
Funderat över Singapore?
ARN-HEL-SIN-HEL-ARN finns för 5.000 SEK i hela November och ger 12.000 miles.

Men är det bara Platinum och 6.000 miles till du vill ha så kanske AGP kan vara något?
4.700 miles (ARN-HEL-AGP-HEL-ARN) för 1.500 SEK är bra.
(Jag ska själv avsluta med en sån för att klara mitt EXP.)

Avfärd Söndag och hemma igen tidigt på Måndag.

finnair.png

Last edited:
Tack Andreas, båda förslagen är väldigt bra. Ska överväga dom!

Finnair är en pina i ITA (visar fel priser hela tiden) så det kanske blir någon hundralapp dyrare än de som ITA visar men fortfarande prisvärt om vi säger så. :)

Det behöver ju inte vara AGP utan finns ju fler ställen Finnair flyger till. BCN, MAD, LPA, TLV för att nämna några.

Last edited:

Känner igen situationen:D Ett tips till nästa gång. LAS är utgångspunkt för TP-runs till San Juan med AA-first. Har inte kollat priser men det borde också innebära att man kan få en bra kurs på $/mile om man ska samla AA-mile.

Toppen