Senaste nytt

Tips på bra restauranger i New York

Valley

Medlem
Mitt val är ganska skämmigt. Och det är väl ingen riktig restaurang. Men när jag är där drar jag alltid till Battery Park och får mig en "Italian Sausage"
Har aldrig, inte ens i korvens förlovade Tyskland, ätit någon godare korv :rolleyes:
 

Skyraider

Medlem
Några favoriter av olika slag:
Daniel
11 Madison Park
Del Friscos
Dinausaur BBQ
Hill Country
Bistro 61
Island Burgers & Shakes
 

Bamsefar

Medlem
Det finns många bra tips i denna tråd, jag har iofs inte testat alla men en hel del sedan tidigare. Burger Joint på Le Parker Meridian är given som sagt.

Men om man tittar efter lite billigare och/eller nyttigare resturanger och råkar befinna sig på upper west:
Josie's NYC

Det är två ställen, som ligger nära varandra, ta tåget till 72a och gå två kvarter upp. Jag gillar det starkt.

Sedan finns det en kedja där vi av olika skäl alltid äter frukost, och kanske lunch, och som inte bara finns i NYC utan även i bl.a. LA:
Le Pain Quotidien - Welcome to our bakery and communal table.

Finns på många ställen på Manhattan, och vi brukar börja dagen med a cup of berries, two hardboild eggs with five-grain osv. Man står sig förvånansvärt väl på en sådan frulle alltså...!
 

Banbul

Medlem
Har skummat igenom tråden, men inte helt funnit vad jag söker.

Tips på bra frukostcafeér / diners

Börjar bli trött på continental breakfast...
 

palmen

Moderator
Har skummat igenom tråden, men inte helt funnit vad jag söker.

Tips på bra frukostcafeér / diners

Börjar bli trött på continental breakfast...

Vi körde brunch på Bagatelle och Balthazar, riktigt god brunch. Har man en förkärlek för stora flaskor champagne så är Bagatelle ett rätt säkert kort.
 

OliT

Medlem
Snabbt effektivt..
jag skulle nog ge den 1* var faktiskt inte alls imponerande.

Vi skippade faktiskt Daniel. Var på Blue Hill kvällen innan och blev så vansinnigt besvikna att vi tappade allt sug på Michelinkäk. Det blev ett mindre fancy ställe i East Village i stället, som vi var toppnöjda med.
 

Teddulin

Medlem
Visa bifogad bild 3952

Mitt tips när det gäller kött: Strip House: Steak House Restaurant | 4 Star Strip | Rib Eye | Steakhouse | Steaks | Recipes | Sirloin | Double Porterhouse | Glazier Group
13E 12th Street ligger den på.

Deras Chateaubriand är helt fantastisk. Jag åt Porterhouse på Peter Luger efterföljande dag och tyckte inte det var lika bra.
Jag litar till 100% på detta tips, har bokat en middag den 9/11, dock på 44th street. Visst måste dom servera lika fin Chateaubriand där?
 

LuddeSkog

Ny medlem
Hej!

Jag läste en artikel i Resumé och laddade ner TriplAgent innan min resa till New York. Jag fick upp insidertips på restauranger, barer, konst äventyr m.m i New York från New York-bor. Appen räddade min resa! Jag har aldrig fått så bra tips någonsin och alla tips kommer upp enligt det jag är intresserad av.

Hemsidan har också massor med bra listor men jag såg att det finns fler listor och rekommendationer i deras iphone app.

Places.png


Rekommenderas starkt! TriplAgent - Your Personal Guide to New York City


Hejsan!

Åker till New York om några veckor och tänkte nu att det skulle vara kul om vi delar med av våra olika favoritrestauranger i NYC.

Som titeln lyder; vad har ni för favoritrestauranger i NYC? Lämna gärna en liten recension av maten om vill/orkar ;)

Alla tips är välkommna!
 

Sealord

Medlem
Vi skippade faktiskt Daniel. Var på Blue Hill kvällen innan och blev så vansinnigt besvikna att vi tappade allt sug på Michelinkäk. Det blev ett mindre fancy ställe i East Village i stället, som vi var toppnöjda med.

Ojdå. När var du Blue Hill? Åt där för två år sedan och då var det ett helt underbart ställe. Inte bara för det var vår förlovningsmiddag, utan för att både maten och servicen var helt fenomenal. Synd om restaurangen chanserat sedan dess.
 
Toppen