Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon menade på att jag var för tidigt ute och att biljetterna inte släppts trots att jag själv såg dom på min skärm. Sedan blev det tvärstopp när jag bad henne söka med ett ben mindre för att kontrollera om Atlantflyget fanns men inte got-cph, då tackade jag för mig. Jag testar den norska varianten nästa vecka.

Jag tror inte den norska varianten funkar längre men du kan ju testa.

Men det du ska göra, är att ALLTID söka ben för ben. Anslutningar finns alltid på något sätt om man är ute i lite god tid, så börja alltid med lounghaul flighten. Sedan kan man lägga till anslutningen senare. Om de krånglar så har du iaf den viktiga biten reserverad.

Ny medlem här på sidan, har läst genom tråden relativt väl men är inte lika beresta som er här :)

Ett par förkortningar hänger jag inte med på, framförallt "C" vad betyder det?

Jag har 60 000 poäng och får vouchern när som helst av Amex (min första), teoretiskt borde väl det räcka till mig och min fru t o r till EWR från ARN i Economy? Har förstått att det är svårt att hitta platser, men eftersom jag inte hänger med i alla förkortningar är det svårt för mig att fatta.

Så min fråga: är det någon idé att tro att jag kommer kunna hitta platser till mig och min fru, i Economy, ARN - EWR t o r för 60 000 poäng? I Juli nästa år?

Återigen, sorry om frågorna är väldigt enkla jämfört med många andra här i tråden!

Tackar på förhand!

Ny medlem här på sidan, har läst genom tråden relativt väl men är inte lika beresta som er här :)

Ett par förkortningar hänger jag inte med på, framförallt "C" vad betyder det?

Jag har 60 000 poäng och får vouchern när som helst av Amex (min första), teoretiskt borde väl det räcka till mig och min fru t o r till EWR från ARN i Economy? Har förstått att det är svårt att hitta platser, men eftersom jag inte hänger med i alla förkortningar är det svårt för mig att fatta.

Så min fråga: är det någon idé att tro att jag kommer kunna hitta platser till mig och min fru, i Economy, ARN - EWR t o r för 60 000 poäng? I Juli nästa år?

Återigen, sorry om frågorna är väldigt enkla jämfört med många andra här i tråden!

Tackar på förhand!

C = Business Class
I juli nästa år om platserna är släppta ska det inte vara problem att hitta i Economy. Bonusbiljetter brukar släppas 330 dagar i förväg ungefär.
Att hitta platser i economy är inte överdrivet svårt med lite framförhållning, det är business som är en stor utmaning och väldigt låg tillgång på paltser.

VÄlkommen till forumet

Välkommen Elof16.

"C" är bokstaven som de flesta bolag använder för att beteckna businesskabinen. "F" står för First och "Y" för economy (förutom hos SAS där det är premium economy).

Jag har inte koll på vad det kostar att åka till EWR i economy, men det är lite slöseri att bränna poäng i economy om du frågar de flesta här. Jag skulle nog spara lite mer och köra business istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen