Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt förslag är en långweekend i Madrid alternativt i Tel Aviv.

Min erfarenhet är att vouchern inte går att förlänga - oavsett skäl.

Stort tack för alla förtydliganden. Fattar nu vad forkortningarna står för och givetvis också att det är smartare att smälla iväg 100K på 2 business jämfört med 60K på två economy.

Har luftat alternativen hemma och nu har vi kommit fram till att barnen ska med på resan, vi tänker oss t o r ARN - EWR. Inrikes flyg till MIA och sen bil fyra veckor i staterna, bila upp.

För att kunna köpa biljetter till barnen så måste jag skramla ihop 60K poäng till, antingen via köp av poäng eller att spendera rejält med Amex.

Återigen, tack för input. Vad skulle man göra utan grymma forum!

Hej. Sitter i lite av ett dilema då min bokade 2 för 1 voucher riskerar att bränna inne. Har bokat 2 C biljetter över oktoberlovet till ORD men måste troligtvis avboka pga oväntade omständigheter. Vouchern bränner inne 25 november och jag har nu funderingar på om jag ska bita i det sura äpplet och boka inte lika roliga Europa biljetter bara för att kunna använda vouchern. Söker tips på vad man får mest valuta för pengarna för en weekend max ons-sön i Europa där vädret är någorlunda bra i sep/okt. En sido fråga är om någon någonsin har lyckats förlänga giltighetstiden på vouchern om man har tillräckligt starka skäl (som t.ex läkaravrådan att resa)

Välkommen till klubben!
Mina två senaste vouchers har brunnit inne. Den ena på grund av "oväntade omständigheter" och den andra för att jag inte lyckades hitta några vettiga resor i C, som naturligtvis är det enda rätta sättet att spendera poängen på.
Är nu snart uppe i 200K Eurobonuspoäng, så får varje år jag inte använder min voucher kommer jag närmare Australien i F. Fast då blir det bara för en person. Hmm...

Om det inte är så att dina poäng snart kommer gå ut skulle jag inte bränna av dem på intra-europa.

Min brinner inne i år, men på sätt och vis gör det inte så jäkla mycket eftersom mina poäng inte räcker till att resa nästa år ändå. Väntar dock med att trigga vouchern till december. Ska över till USA i december men det verkar stört omöjligt att hitta någon bonusresa som passar med mitt resmönster.

tack för tipsen verkar som jag joinar klubben och låter den brinna. som sagt här så är det bara dumt att använda upp poäng som jag faktiskt kan använda till något roligare nästa år. har redan lyckats komma upp i min voucher för detta året och den är bokad till januari så får hoppas på bättre tur då.

Välkommen till klubben!
Mina två senaste vouchers har brunnit inne. Den ena på grund av "oväntade omständigheter" och den andra för att jag inte lyckades hitta några vettiga resor i C, som naturligtvis är det enda rätta sättet att spendera poängen på.
Är nu snart uppe i 200K Eurobonuspoäng, så får varje år jag inte använder min voucher kommer jag närmare Australien i F. Fast då blir det bara för en person. Hmm...

Om det inte är så att dina poäng snart kommer gå ut skulle jag inte bränna av dem på intra-europa.

Vad är det för biljett du ska avboka, försökte få SAS att släppa på 2st C från ORD direkt till ARN den 4 nov. (för att slippa åka via CPH) men det gick inte trots att det enl. mig verkar vara "massor" med platser kvar...

Det är cph-arn-ord 23 okt och hem ord-cph den 4 nov. 2 C platser. Det är det "skånska" höstlovet, ni "där uppe" får ju vänta en vecka till ;)

Din fråga fick dock mig att tänka lite. Vad händer med biljetterna när jag avbokar? Har hört olika saker. vissa säger att dom släpps tillbaka och alla kan boka. Andra säger att dom läggs på väntelista till andra guld och silver medlemmar. Har själv märkt när jag avbokar vanliga awards bokade på hemsidan att dom inte kommer tillbaka. Sitter lite i ett annat dilema där agenten har stavat fel på min systers efternamn (för vår resa i januari) går det att ändra utan att hon avbokar? Enligt vanliga sas kundservice har det ju aldrig gått att namnändra eller omboka vanliga awards utan där har jag alltid fått boka nytt själv på sidan (och biljetten försvann). Är det skillnad med 2.4.1?

Vad är det för biljett du ska avboka, försökte få SAS att släppa på 2st C från ORD direkt till ARN den 4 nov. (för att slippa åka via CPH) men det gick inte trots att det enl. mig verkar vara "massor" med platser kvar...

Maria

Troligtvis beror det på omständigheterna, avbokar du en resa längre bort i tiden som inte hunnits boka av så många så går de tillbaka samma sekund som du avbokar. Är det i närtid så kanske det är mer åt agehalls förklaring.

Jag testade just detta förra och förrförra veckan. GOT-ORD samt GOT-IAD, vid båda tillfällena när jag avbokade så kom platserna och kredit poäng tillbaka så när på sekunden efter att jag klickat på avboka.

Gällande namnändring så sa åtminstone kvinnan jag talade med i Tallinn att namnändring kunde göras mot en avgift.

Tillägg:platserna som du avbokar syns inte på SAS.se direkt efter du avbokat. SAS har uppenbarligen någon form av batchkörning då det tar lång tid innan de syns (över natten/veckan?). Det finns många awardbiljetter som syns men som redan är bokade vilket du märker när du försöker gå vidare, dessa kan ligga flera dagar och indikera att platser finns trots att de redan är bokade. Använd Awardtravelr så ser du att din avbokade biljett kommer tillbaka med en gång.

Last edited:
krediten har alltid kommit tillbaka direkt får bara hålla tummarna att platserna kommer tillbaka också om nu någon är sugna på dom ;) någon som har erfarenhet med felskrivningar från Tallin? Vet att jag uppgav rätt då jag stavade fonetiskt (arbetsskada). Får man ändå betala ombokningsavgift?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen