Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen när handlar det om mig som person?
Ett fyllt flyg är ingen garanti för att tjäna mer pengar än ett halvfullt, det är priset på biljetterna som avgör, inte kabinfaktorn. Business class drar in största delen av intäkterna på en normal flight.
Problemet med SAS är att de tror de ska kan premium men är ett lågservicebolag.

När du ovan sa att du flyger till olika destinationer och SAS inte flyger dit. Det var ditt argument. Dock är ju det endast ett argument för att SAS inte passar dig, vilket påpekades. Då valde du ett nytt spår om att man kan sälja luft till o med, så allt går att sälja. Det var det jag påpekade, att SAS har en marknad som är ganska liten och den kan omöjligen tillfredsställa lika många som LH-gruppen kan.

Det blir ju lite tradigt när det ska påpekas i varenda tråd som SAS diskuteras att du inte gillar SAS. Vi har förstått det. Jag är inget fanboy av SAS heller och inte av LH heller för den delen.

Låt oss hellre diskutera riktiga alternativ som SAS kan tänkas göra, men att hela tiden jämföra med ett bolag som är flera ggr större och som servar en hemmamarknad som är 10ggr större än SAS är ju bara fånigt till slut.

Du avslutar med att säga att SAS problem är att "de tror de kan premium men är ett lågservicebolag". Det må vara sant att de tror så och är så, men jag har väldigt svårt att tro att det är SAS problem. Jag kan ju ha fel, jag har inte alls den insynen i SAS för att kunna avgöra, men jag tror SAS problem är större än så. De har dyr personal, gamla (dyra) plan och en organisation som inte hängt med. Det är min teori iaf.

Jag tror att jag precis kommit på lösningen!

Huvuddelen av pengarna finns i volymerna, men som sagt ovan är det trevligt att även tjäna pengar på de som är villiga att betala mer. De som är ute efter en upplevelse mer än bara transport.

Svaret då?

Var båda. :)

Glöm go, plus, business osv. Introducera Basic och First.

Basic ska konkurrera med Norwegian och andra lcc, First ska konkurrera med det bästa av de bästa.

4-6 riktiga First stolar (med IFE osv) även på korta resor. Valet service, 300% poäng, SASFCT/FCL, bil till och från planet osv. Helt enkelt en extrem upplevelse för de som är villiga att betala.

Basic är precis som det låter, en biljett där man inte ens får kaffe eller vatten.

:D

Kalla det inte ens First utan något som "Ultimate" eller dylikt, men det gäller sedan att även leva upp till det.

Kan ni tänka er snacket som skulle komma av denna satsning? ;)

...4-6 riktiga First stolar (med IFE osv) även på korta resor. Valet service, 300% poäng, SASFCT/FCL, bil till och från planet osv. Helt enkelt en extrem upplevelse för de som är villiga att betala.

Idén är intressant, men med tanke på ekonomin så blir det väl skjuts med en Volvo 240 från 80-talet.... :D

Wow SAS FCT. Det vore något!

Det är väl bara bygga ett Ikea-varuhus i anslutning till flygplatsen och sätta säkerhetskontroll innan man går in i varuh… my bad, terminalen? Allt i SAS-klass kommer ju på köpet: inredning, personal, mat, utrop samt inte att förglömma den lika trevliga självservicen hur mycket premiumkund man än är! ;)

Verkar vara årets födelsedagspresent till LH SEN innehavare. Kollegorna med SEN som fyllt hittills i år har fått nyckelringen.

Får hoppas att den finns kvar även för oss som fyller väldig sent på året.. FlyNet-vouchern var ju annars
användbar !

Last edited:
Dessutom skulle man ge Pandions tillträde till FCT/FCL och "äntligen" ge lite recog till dessa.

Jag tror att det är genomförbart och sponant känns min tanke, efter ett glas mycket gott vin, igår lika brilliant idag. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen