Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så kan vi gissa på att Scandiloungerna blir Diamondlounger och alla *G inklusive EBG går in i Businessloungerna? Liknar isåfall det som Miles&More verkar ha i ankarna med sina SEN lounger.

Tror förresten inte att SK kommer att titta på historik utan det blir en eventuell uppgradering under intjäningsåret,

EBG kommer definitivt få fortsatt access till Scandinavian lounges, däremot kanske övriga *G blir hänvisade till Businessloungerna.

SEN kommer ha fortsatt access till SEN-lounger även om de reser på Y ticket med *A partner.

EBG kommer definitivt få fortsatt access till Scandinavian lounges, däremot kanske övriga *G blir hänvisade till Businessloungerna.
Intressant att du kan veta det så säkert.

SEN kommer ha fortsatt access till SEN-lounger även om de reser på Y ticket med *A partner.

Självklart! SEN har en mängd fördelar i nuläget och eventuellt ännu fler i framtiden iochmed 4U expansionen och den eventuella reservationen för SEN/HON i SEN loungerna. Jag kommer själv att få SEN i år och får väl se om det är värt att uppgradera från EBG till EBD efter årsskiftet med utökad samling till EB.

Det vore riktigt förvånansvärt om de skulle göra en så pass stor och påtaglig nedgradering av EBG. Jag har svårt att se att SL skulle bli till enbart för EBD.

Exakt, det skulle urvattna Eurobonus ännu mer. Dessutom skulle det bli öde i loungerna.

Majoriteten verkar drömma iväg och tro att Diamond ska ge guld och gröna skogar. Valet parking? Dream on.

Det vore riktigt förvånansvärt om de skulle göra en så pass stor och påtaglig nedgradering av EBG. Jag har svårt att se att SL skulle bli till enbart för EBD.

Om 50% EBG blir EBD under innevarande eller nästa intjäningsår så skulle jag inte vara så säker. EBG är lätt idag, absolut inte som A3G men ändå på liknande nivå. Om SK ska lyckas med EBD så behöver man verkligen visa på ett starkt mervärde. Det handlar ju ändå om dubbla intjäningspoängen.

Exakt, det skulle urvattna Eurobonus ännu mer. Dessutom skulle det bli öde i loungerna.

Inte i businessloungerna... ;)

Det handlar som vanligt om de mest frekventa resenärerna med SAS group som kommer att kunna ha EBD så helt öde lär det ju knappast bli.

Majoriteten verkar drömma iväg och tro att Diamond ska ge guld och gröna skogar. Valet parking? Dream on.

Det har varit ett förslag om det, knappast någon majoritet.

Min relativt realistiska önskelista på EBD-förmåner:

- 50% mer poängintjäning
- Ökad tillgång på Award-platser
- Några upgrade vouchers per år
- Guldkort för (familje-)partner
- Ytterligare prio på väntelistor etc

Vad jag inte vill se:

- Fri BoB även i SAS Go.
- Nyckelring eller liknande som present när jag fyller år.
- Ett "personligt" brev om hur viktig jag är för SAS.

M&M har ju access vid FTL nivån (en hög silvernivå) på sina businesslounger. SK skulle mycket väl kunna göra samma sak med EBG med fördelen att EBG ger *G access inom *A.. Jag har sett otaliga FTL medlemmar stå och vifta med silverkortet på diverse lounger utanför M&M sfären. Den besvikelsen skulle man slippa med EBG. När A3G redan har devalverat *G statusen så blir detta en av vägarna framåt för att åstadkomma exklusivitet för sina bästa kunder.

Min relativt realistiska önskelista på EBD-förmåner:

- 50% mer poängintjäning
- Ökad tillgång på Award-platser
- Några upgrade vouchers per år
- Guldkort för (familje-)partner
- Ytterligare prio på väntelistor etc

Vad jag inte vill se:

- Fri BoB även i SAS Go.
- Nyckelring eller liknande som present när jag fyller år.
- Ett "personligt" brev om hur viktig jag är för SAS.

50% mer poängintjäning än dagens EBG, eller från den statuslösa?
I praktiken skulle detta innebära att många som klarar EBG på poäng även skulle klara EBD.

Jag är dock för detta om man inför att x antal legs och/eller poäng ska vara intjänade på SK Group.

Jag gillar tanken att man ska premieras för lojalitet. Att få hög status på ett program utan att bidra en enda krona till deras resultat ser jag inte som en hållbar affärsmässig lösning. Speciellt eftersom att vara medlem i en allians inte innebär att man delar på intäkterna likt ett JV.

I praktiken skulle detta innebära att många som klarar EBG på poäng även skulle klara EBD.

Jag är dock för detta om man inför att x antal legs och/eller poäng ska vara intjänade på SK Group.

Jag gillar tanken att man ska premieras för lojalitet. Att få hög status på ett program utan att bidra en enda krona till deras resultat ser jag inte som en hållbar affärsmässig lösning. Speciellt eftersom att vara medlem i en allians inte innebär att man delar på intäkterna likt ett JV.

Jag tolkar det som 50% utöver vanlig intjäning som EBB.
Ett alternativ är ju att 25% är baspoäng och 25% är extrapoäng.

Antar att 50% mer poängintjäning isåfall bara skulle gälla på SK group så där har man en styrning. Men det skulle nog kunna vara bra med ett krav med att speca poäng/sträckor med SK group också.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen