Tisdag 30 juli kl 13.50 LH740 från Frankfurt till Osaka i Första Klass
Klockan är nu cirka 13.25 och jag går ut på plattan från baksätet på den Mercedes S klass som kört mig den korta biten från FCT.
Chauffören leder mig in i hissen och upp till rampen in in i flygplanet där han lämnar över mig till pursern genom att presentera mig.
Jag ser mig omkring och jag kan inte se någon annan passagerare för ombordstigningen har ännu inte påbörjats.
Pursern leder mig upp för trappan på denna B747-400 och jag tittar lättad in i kabinen.
Detta är Lufthansas nya första klass med 8 stolar och 8 permanenta sängar.
Pursern presenterar mig för personalen och jag blir visad till min plats, 83H sedan tar jag fram vad jag behöver under flygningen och placerar handbagaget i lådan under sängen där den precis får plats.
Jag får ett glas champagne är redo att bli bortskämd.

Tiden går och ombordstigningen är klar men jag har fortfarande inte sett någon annan passagerare.
Jag har hela övervåningen med cirka 50 kvadratmeter 2 flygvärdar värdinnor och 2 toaletter för mig själv!

Den tredje toan använde besättningen.
Efter take off blir den mer champagne och en vagn körs fram och ställs i nödutgångsutrymmet framför min stol.
Jag får veta av besättningen att på Lufthansa första klass äter man precis när man vill och att de har full uppsättning av både en europeisk och en japansk meny och att jag kan få smaka på alltihop eftersom jag är den enda passageraren.
Den enda i första klass vill säga för enligt besättningen är det ganska fullt i business och helt fullt i ekonomi.
Men det var ingenting man märkte av på andra våningen.
Sagt och gjort så påbörjade jag middagen omkring 2 timmar in på flygningen.
Först blev det rysk kaviar med tillbehör.
Det var första gången för mig så jag det förklarat hur denna skulle förtäras.
Jag valde att krama i lite lime och sköljde ner kaviaren med rysk vodka.
Riktigt gott!

Sedan blev det allt möjligt och jag provade väl allt utom ålen.
2 flaskor röda viner och 2 vita provades också och sake med.
Sedan såg jag en film och lade mig för att slumra bort all alkoholen.
Men först satte jag på mig den bekväma pyjamasen som jag fick behålla.
Jag tycker sängen var helt ok kanske för att gillar hårda madrasser.
När jag vaknade var kabinen nedsläckt men så fort jag steg upp blev det fart på besättningen och frukosten förbereddes.
Efter frukosten där jag fick nespresso ristretto skulle vi snart landa i Osaka.
Innan jag gick av fick jag lite presenter till mina brors barn bl.a en badbollmoch ett litet flygplan.
Som första klass passagerare fick jag också gå av först.
Väldigt vad trångt allt verkade när jag kom ner!
Och då var det business avdelningen jag såg!
Hoppas att man inte redan är förstörd för alltid för första klass är dyrt och till Japan är det väldigt dyrt.
En tur och retur med ANA eller Lufthansa kostar 12500 euro.
USDM verkar allt mer attraktivt.