Onsdag 31 Juli Kl 11.45 TG623 Från Osaka till Bangkok i första klass
Ingen eskort från Lounchen denna gången med det är bara 50 meter från loungen till Gaten.
Jag går fram mot kön där C och F passagerarna väntar på att borda. Om man nu kan kalla 3 personer för kö.
En person från ANA vill kolla att jag står i rätt kö och jag kan se hur det rycker till i hennes ögon när hon får se F boardingkortet.

Sedan är det bara rätt in till säte 1A.

1A måste man ju ha haft någon gång tycker jag.
Detta säte är beläget längst fram i nosen på denna Thai B747-400 med 10 säten i F varav 2 till visade sig vara upptagna av en Thai kvinna och hennes dotter tror jag.
De satt i mitten på rad 2. .
Fram kommer champagnen som är Dpm Perignon 2003.

2 glas hann det bli innan start och 1 efter.
Sedan känner jag mig lite trött och jag ber dem att bädda säte 1K som var tomt.

Jag säger att jag vill vänta med maten i drygt 2 timmar.
Flygningen till Bangkok ska ta 5 timmar och 50 minuter enligt tidtabell.
Så klockan 14.30 Japan tid påbörjas måltiden.
Nu skulle jag ha laddar in lite bilder men då låste sig min iPad och för att låna ett utryck från Agehall WTF!

Så helt perfekt är inte internet förbindelsen från Bali Hyatt trots servera i Singapore.

Tur att texten var auto sparad.

Det blev en kavalkad av olika rätter också då denna flight inkl 2 vita och 2 röda flaskor som öppnades bara för mig för Thai passagerarna drack mest kaffe när de inte sov.
Och så avslutades måltiden med kaffe och Otard Extra!

Fast inredningen var lite sliten var detta en mycket trevlig flight.

Efter landning fick vi en Gate längst ut på piren med då väntade ännu en personlig assistent på mig och jag fick åka elbil till diplomat passkontrollen som snabbt passerades och så var det dags att vänta på väskan.
Och vänta fick jag för Thai bagage killarna vet väl inte vad HON betyder så väskan kom efter en bra stund.
Sedan hjälpte assistenten mig till min transport som blev flygplats tåget för 45 THB för klockan var nu 16.00 och jag ville inte fastna i trafiken i Bangkok.