majer
Medlem
...finansierad av oss skattebetalare.Vilken administration...
...finansierad av oss skattebetalare.Vilken administration...
...finansierad av oss skattebetalare.![]()
Jag vet en svensk som gör konsultjobb åt FN som har inskrivet i sitt avtal att det är F som gäller för långresor. Det är nog ovanligt.
En bekant jag har som jobbar på Arbetsförmedlingen har EB Guld. De får samla poäng etc, men de får bara användas i tjänsten. Guldkortet får såklart användas privat för lounge access etc. Eftersom de aldrig reser internationellt vad jag vet, så blir det ju svårt att utnyttja poängen till uppgraderingar.
Vänta, menar du att någon sekreterare sitter och räknar hur mycket poäng personerna fått in och kollar var de tar vägen? Det låter ju helt vansinnigt.. eller är det som jag tror att det bara är inskrivet i resepolicyn och att det sedan är en samvetsfråga?
Vänta, menar du att någon sekreterare sitter och räknar hur mycket poäng personerna fått in och kollar var de tar vägen? Det låter ju helt vansinnigt.. eller är det som jag tror att det bara är inskrivet i resepolicyn och att det sedan är en samvetsfråga?
OT svarMitt inlägg var bara till för att belysa hur det går till i statliga myndigheter, eller mer specifikt, hur det ser ut hos AF iaf. Skulle tro de flesta myndigheter har liknande dock.
OT svar
Förkortning AF i denna forum betyder ofta Air France och (ännu off topic) AB är inte Aftonbladet.![]()