agehall
Medlem
man agerar helt annorlunda med andras pengar.
Ingen ska behöva resa sämre i tjänsten än vad man är van vid hemifrån. Det vill säga, kunde man verifiera att man vanligtvis reste C (eller F för den delen) och bodde på femstjärniga hotell betalt ur egen ficka så fick man också resa så i tjänsten. Självklart var det på det företaget inte en enda person som reste C eller bodde på femstjärniga hotell. Han drog dock gränsen vid att ingen skulle behöva resa fullt så enkelt som många gjorde privat, inte heller några omvägar eller bo på sämre än trestjärniga hotell.
Mitt problem är just det där. Jag är mycket mer försiktig med andras pengar än mina egna. Min privata resepolicy är numera att inga flighter på över 4h får företas i lägre kabinklass än C. Hotellkedjor har jag också krav på.
Förstår dock problematiken. Ofta när man är ute med folk i jobb, kan det hända att folk beter sig helt olika beroende på om jobbet betalar eller om man själv får stå för notan. Jag frågar aldrig innan jag beställer utan ser det som en självklarhet att jag beställer det jag vill ha och är beredd att betala för det själv. Om sedan jobbet tar det är det en bonus, men egentligen bryr jag mig inte så mycket.