Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej, någon som kan kolla beläggningen på SK901, CPH-EWR, den 21 augusti?

Tack!
Btw, hur kollar man detta? Är det med expertflyer??

Den kommer väll beflygas av 767:an från Omni Air. Är det värt att uppgradera på det planet med tanke på att C-produkten inte verkar vara världsklass och det inte finns Y?

Ny här och nybörjare gällande Optiontown också.

Flyger ensam till Chicago den 20-27/9 och tänkte att jag skulle passa på att försöka uppgradera min biljett.

Vad jag har förstått så förespråkar vissa av er att det är vettigare sett till antalet bonuspoäng vs. kostnad att bara uppgradera till Economy Extra (numera SAS Plus) från en vanliga economybiljett - korrekt?

Hur ser jag hur beläggningen är min två flighter? URL? SK 945 den 20/9 och SK946 den 27/9.

Finns det någon statistik/gissning om vad som är bäst, signa upp mig NU för uppgraderingen eller vänta närmare inpå min flight?

Tack för alla tips och råd!

MVH

Maja

Vad jag har förstått så förespråkar vissa av er att det är vettigare sett till antalet bonuspoäng vs. kostnad att bara uppgradera till Economy Extra (numera SAS Plus) från en vanliga economybiljett - korrekt?

Har ingen åsikt kring detta. Jag vet bara att du har större chans att få igenom uppgraderingen om du testar med ytterligare en kabin. Plus att ju business-kabinen är bra mycket trevligare än extra-kabinen...

Hur ser jag hur beläggningen är min två flighter? URL? SK 945 den 20/9 och SK946 den 27/9.

Via http://www.expertflyer.com/

SK945:
Biz: 24 lediga platser
Extra: 27 lediga platser
Eco: Ca halva kabinen bokad

SK946:
Biz: 25 lediga platser
Extra: Helt tomt
Eco: Knappt halva kabinen bokad

Finns det någon statistik/gissning om vad som är bäst, signa upp mig NU för uppgraderingen eller vänta närmare inpå min flight?

Boka Optiontown så långt innan som möjligt för störst chans är min uppfattning. Jag har 3/3 hittills och har alltid varit tidig med mina bokningar. Sen gäller det ju såklart att Economy-kabinen är hyfsat fullbelagd för att man ska ha chans att få igenom uppgraderingen.

Har ingen åsikt kring detta. Jag vet bara att du har större chans att få igenom uppgraderingen om du testar med ytterligare en kabin. Plus att ju business-kabinen är bra mycket trevligare än extra-kabinen...

Via Flight Availability | Upgrades | Frequent Flyer Information

SK945:
Biz: 24 lediga platser
Extra: 27 lediga platser
Eco: Ca halva kabinen bokad

SK946:
Biz: 25 lediga platser
Extra: Helt tomt
Eco: Knappt halva kabinen bokad

Boka Optiontown så långt innan som möjligt för störst chans är min uppfattning. Jag har 3/3 hittills och har alltid varit tidig med mina bokningar. Sen gäller det ju såklart att Economy-kabinen är hyfsat fullbelagd för att man ska ha chans att få igenom uppgraderingen.

Tackar, så försöka boka så snabbt som möjligt då.

Businesscabinen är säkerligen bra mycket trevligare, men ekonomin tillåter inte riktigt att jag uppgraderar till business både t & r.

Kom på en sak, går uppgraderingen bara igenom om Economy-kabinen är hyfsat fullbelagd? Så om det mot all förmodan bara skulle vara halvfullt så blir min förfrågan ang. uppgradering nekad p.g.a. det?

Kom på en sak, går uppgraderingen bara igenom om Economy-kabinen är hyfsat fullbelagd? Så om det mot all förmodan bara skulle vara halvfullt så blir min förfrågan ang. uppgradering nekad p.g.a. det?

Vad jag vet så finns det ingen exakt statistik på när uppgraderingar går igenom eller inte, men det är tydligen troligare att den går igenom om det är fullt i Economy och det finns plats kvar där framme. Då tror jag att de börjar uppgradera Optiontown-folk och därefter poäng-uppgraderingar (efter status).

Skulle du bli nekad uppgradering så ska man få tillbaka pengarna (minus service-avgiften) inom 5 dagar.

Som Vaniljvodka skriver finns det ingen exakt statistik tillgänglig för allmänheten, men ja det verkar vara så att om inte M är ganska fullt så spelar det ingen roll om det finns platser i Y eller C. Fast det finns ju några som säger motsatsen också.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen