Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Amerikaners brist på geografikunskaper borde möjliggöra vilken routing som helst :D

Som jag skrev tidigare, det är inte så konstigt med tanke på var de biljetterar alla bonusresa bokningar.

13665d1360401604-tips-anvaendbara-laenkar-naer-har-amadeus-bokning-screenshot20130209_3.jpg

http://www.businessclass.se/flygbil...ar-naer-har-amadeus-bokning-3.html#post116883

SYD-BKK 16:30-22:00 TG (F - 747)
Stopover
BKK-HND 14:50-22:30 TG (F - 777-300ER)

Men förhoppningsvis är jag lite utvilad efter stopover.

Hur lång kan en "Stopover" va på en USDM award resa, är det max 24 h som gäller eller??
Hoppas int frågan se som allt för dum...
Håller på att försöka få ihop min första awardresa med USDM till hösten, därav frågan.

Hur lång kan en "Stopover" va på en USDM award resa, är det max 24 h som gäller eller??
Hoppas int frågan se som allt för dum...
Håller på att försöka få ihop min första awardresa med USDM till hösten, därav frågan.

Destination och stopover kan vara längre än 24h, ingen aning om det finns någon övre gräns dock.
Det är mellanlandingen som itne får vara mer än 24h.
Om jag kommer ihåg rätt har man rätt att göra 1 stoppover per resa.

Ja, jag hade ju tre dagar i BKK som stopover under hemresan från SYD.
(Eller om de räknade mina veckor i SYD som stopover, då de drog för lite poäng, hehe...)
Det är antingen en stopover eller open jaw på en USDM-bokning. Går inte att ha både och alltså.

@Tjudöboy, om du har tänkt att stanna till i flera zoner så skall du se till att agenten markerar den billigaste zonen som destination och sålunda den dyrare som din stopp over. Det skall i teorin inte spela ngn roll, men jag upplever det som att de flesta har fått betala miles motsvarande mängd som destinationen kräver (och inte den dyraste av de två).

Tack för tipset @GillBates, får väl testa med att sätta TYO som destination istället för SIN då... :)
Tänkte stanna 1-2 dar i TYO och 3 i SIN så får se om det lyckas.

Last edited:
Tack vare ett tidigare köp 50,000+50,000 så fick jag en riktad mail att Gift och Buy har dubbel kampanjen juli ut. Det verkar stämma då jag loggar in med mitt Dividend nr.

Tidigare blev det ju lite billigare med ett till konto som man bollade poäng över till och sen tillbaka. Men eftersom erbjudandet inte gäller min väns konto och Share inte gäller dubbel så vet jag inte om jag får till det. Ärligt har jag lite trög skalle att få till tänket även om jag vet att mitt 100,000 köp i höstas blev billigare genom delningen

Har 8350 och vill ha 25,000 (ja det är lite men det räcker Eco inom Europa). Är är buy 9,000+9,000 för $315 SEK2150 som slutar på $338.63 SEK2308 efter lite klickande det bästa man kan få till tro?

Toppen