Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Qatar Airways>: Sidder i Oryx Lounge i 6 timer her i Doha. Loungen er fin, men bliver kedelig efter 10-20 lange besøg. Gaaaaaaap......Rejser fra NBO til SGN

@ Jonas C: Gamla C-stolen? Du åkte A332 eller A340 då? Ska åka med TK i december i C med nattflyg IST-BKK... Uppsatt som A333 (nya C), men det kan ju ändras. Med din erfarenhet spelar det inte så stor roll om de skulle byta - gamla C är helt OK? Ska bli kul att testa TK. Ny erfarenhet för min del....

Jag flög med A340. Den nya stolen har ganska dåliga inställningsmöjligheter och man sitter väldigt konstigt i lounge mode. I den gamla stolen sitter man väldigt bekvämt i lounge mode då man kan justera ryggstödet individuellt, vilket man inte kan i den nya. Jag lyckades sova sex timmar på hemresan i den gamla stolen, lade en filt och en kudde vid benstödet som gjorde det ganska bekvämt, men visst en i en full-flat stol sover man nog mycket bättre.

Air France loungen på New York JFK terminal 1.

Alldeles för mycket folk för att bli ett riktigt trevligt besök, men gratis champagne (Duval Leroy) väger upp lite grann.

Ska finnas ytterligare två Skyteam lounger som jag hoppas hinna titta in i innan ombordstigning - Alitalia och Korean Air. Ingen rast och ingen ro... ;)

Ska finnas ytterligare två Skyteam lounger som jag hoppas hinna titta in i innan ombordstigning - Alitalia och Korean Air. Ingen rast och ingen ro... ;)

Härligt att du tar din uppgift som redaktör på allvar, för jag antar att du tar lite bilder och lägger upp det bland lounge guiderna :)

Jag trodde att Jacob var i jakten av Edward Snowden när han skrev hans inlägg från Moskva. Inte för att fråga om hans avslöjande av USAs avlysning utan att intervjua honom om hur det är att leva på airside i Moskva. :)

Alitalia loungen avverkad, den bitska kvinnan vid receptionen gjorde allt i sin makt för att hitta en anledning varför jag inte skulle få komma in. Men tji den som ger sig. God espresso hade de i alla fall.

Nu i Korean Air loungen, fick ihop alla tre trots allt.

Härligt att du tar din uppgift som redaktör på allvar, för jag antar att du tar lite bilder och lägger upp det bland lounge guiderna :)
Som gamle kungen sa, plikten framför allt.

Är det La Première som gäller för Monsieur denna afton? :)
Det hade varit trevligt. Men La Première på en nattflygning till Europa känns ganska bortkastat.

United First lounge @ NRT på väg till BKK

Attachments

• image-2732581331.jpg
    image-2732581331.jpg
    128,1 KB · Visningar: 232
Se där ja, nu har man kommit fram till LHR. Blev ombokad på ett senare flyg pga. försening från JFK. Så nu sitter man i BAs Galleries South. Tyst och lugn stämning råder här inne tycker jag. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen